فرماندار اسکو عنوان کرد:

ایجاد سایت ورزش های هوایی در کندوان اسکو موجب رونق گردشگری می شود

1399/04/15 - 16:10 - کد خبر: 22837 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو گفت: ایجاد سایت ورزش های هوایی در روستای توریستی و تاریخی کندوان موجب رونق گردشگری می شود.

به گزارش نصر، بابک رضی منش در جلسه هم اندیشی و امکان سنجی ایجاد سایت ورزش‌های هوایی در روستای توریستی و تاریخی کندوان اسکو اظهار داشت: شهرت جهانی روستای تاریخی و توریستی کندوان باعث شده شهرستان اسکو به یکی از مقاصد برجسته گردشگری کشور تبدیل شود و هر سال تعداد گردشگران داخلی و خارجی نسبت به سال‌های گذشته افزایش یابد.
وی ادامه داد: روستای تاریخی و توریستی کندوان در کنار روستای کاپادوکیه ترکیه و روستای داکوتای آمریکا از روستاهای ارزشمند جهان به شمار می‌رود، به دلیل معماری خاص آن شهرت جهانی دارد و به همین سبب به یکی از مقاصد پربازدید گردشگری کشور تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: این ظرفیت و افزایش بازدید، ضرورت افزایش و بهبود خدمات گردشگری در کندوان را دوچندان می‌کند که در این راستا در نظر داریم سایت ورزش‌های هوایی را در این روستا راه اندازی کنیم.
فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه یکی از زیرشاخه‌های صنعت گردشگری، گردشگری ورزشی است، گفت: در این میان ورزش‌های هوایی جزو پرطرفدارترین رشته‌ها در دنیا محسوب می‌شود که در تلاش هستیم نسبت به راه اندازی رشته پاراگلایدر، پاراموتور و زیپ لاین اقدام کنیم.
وی ادامه داد: ارتفاعات کوه‌های شهرستان اسکو برای پرواز پاراگلایدرسواران و ورزش‌های هوایی مناسب و زیبایی قابل توجه‌ای دارد که امیدواریم بتوانیم صنعت ورزش در این زمینه راهم توسعه دهیم و امیدواریم راه اندازی نخستین سایت پروازی در کندوان مهم‌ترین بال توسعه شهرستان در زمینه ورزش باشد.
رضی منش با اشاره به اینکه طرح ایجاد سایت پروازی در کندوان می‌تواند باعث رشد اقتصادی منطقه و شهرت این منطقه شود، بیان کرد: ورزشکاران خارجی در این زمینه نیز برای شرکت در پروازهای مختلف علاقمند به حضور در ایران خواهند بود و نزدیکی این شهرستان به تبریز نیز از امتیازات ما بوده و می‌توان مسابقات و جشنواره‌های استانی، کشوری را در این منطقه برگزار کرد.
فرماندار شهرستان اسکو در پایان از مسئولین هیأت انجمن‌های ورزشی استان خواست، هر چه سریع‌تر نسبت به بررسی و امکان سنجی و تهیه پلان ایجاد سایت ورزش‌های هوایی در روستای تاریخی کندوان اقدام کنند.
انتهای پیام/
ایجاد سایت ورزش های هوایی در کندوان اسکو موجب رونق گردشگری می شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار