استاندار آذربایجان شرقی؛

روند محرومیت‌زدایی از روستاها قابل قبول نیست

1399/04/15 - 11:39 - کد خبر: 22803 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: روند محرومیت‌زدایی از روستاها با گذشت ۴۰ سال از پیروزی از انقلاب قابل قبول نیست.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی، روز یکشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان افزود: محرومیت زدایی و تلاش برای مهاجرت معکوس به روستاها از جمله مولفه‌هایی است که باید در مسیر توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به توسعه همه ‌جانبه در استان اظهار داشت: توسعه روستایی از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد توجه مدیریت استان بوده و اقدامات توسعه‌ای بسیار خوبی در حال انجام است.
استاندار آذربایجان شرقی، همکاری و تلاش همه‌ جانبه برای پیشبرد برنامه‌های توسعه ای استان را ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت های قانون بودجه برای توسعه استان بیشتر استفاده شود.
پورمحمدی، با تاکید بر اینکه اشتغالزایی برای جوانان باید به عنوان اصلی‌ترین دغدغه تمام مسئولان قرار گیرد، ادامه داد: مسوولان نباید از هیچ تلاشی برای تحقق این مهم دریغ کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تبیین طرح نوآورانه استان در توجه به ظرفیت‌های متفاوت روستاها گفت: سه روستا از هر شهرستان، محور اصلی این برنامه توسعه‌ای است و با بهره‌گیری از مطالعات تخصصی و دانشگاهی، نسخه توسعه‌ای منحصر به هر روستا تدوین شده است.
جواد رحمتی، افزود: ۶۵ روستا در سراسر استان مورد انتخاب و مطالعه برای اجرای این طرح قرار گرفته و امید است تمامی دستگاه‌های مسئول در اجرای تصمیمات خود این برنامه را مورد توجه قرار دهند.
جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان با محوریت بررسی پروژه‌های مهم به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.
در این جلسه تعدادی از مدیران کل و روسای ادارات استان نیز پیشنهادات و عملکرد خود را در موضوعات مختلف ارایه کردند.
انتهای پیام/
روند محرومیت‌زدایی از روستاها قابل قبول نیست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار