خبر/

کشاورز میانه‌ای رکورد تولید جو در کشور را شکست

1399/04/15 - 11:14 - کد خبر: 22798 نسخه چاپی

نصر: مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه گفت: یکی از کشاورزان این شهرستان برای دومین سال متوالی بالاترین رکورد برداشت جو کشور در سال جهش تولید را از آن خود کرد.

به گزارش نصر، شهرام ایرانی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: حسن بیرنگ، کشاورز بخش مرکزی روستای «طغای»، سال گذشته با برداشت ۱۱ تن و ۱۰۰ کیلو جو در هر هکتار به عنوان جوکار نمونه استانی انتخاب شد و امسال هم محصول خود را با یک و نیم تن در هکتار نسبت به سال گذشته افزایش داده  و به ۱۲ تن و ۶۰۰ کیلو رساند.
ایرانی پور، میانگین برداشت جو در شهرستان میانه در مزارع آبی را حدود پنج تن و در دیم ۲.۵ تن در هکتار ذکر کرد و گفت: این کشاورز سال گذشته با بهره گیری از تحقیقات علمی و توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی توانست با برداشت ۱۱ تن و ۱۰۰ کیلو محصول جو در هکتار میانگین برداشت شهرستان را در این مزرعه به حدود هشت تن در هکتار افزایش دهد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه با بیان اینکه این کشاورز در سال جاری حدود ۳۰ هکتار از اراضی خود را به کشت جو اختصاص داده است، ادامه داد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۷۵ تن جو در این مزرعه برداشت و به بازار عرضه شود.
وی گفت: در سال زراعی جاری هشت هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیرکشت محصول جو رفته که پیش بینی می شود ۲۲ هزار تن جو در شهرستان برداشت شود.
ایرانی پور در تشریح علت موفقیت در برداشت این میزان محصول اظهار کرد: رعایت اصول فنی کاشت، استفاده از توصیه های کارشناسان کشاورزی، مصرف بهینه نهاده های کشاورزی ، استفاده از بذرمرغوب، رعایت اصول صحیح آبیاری، استفاده از کودهای آلی و ریزمغذی و مبارزه به موقع با آفات از دلایل موفقیت در برداشت این میزان محصول جو است.
شهرستان میانه با جمعیت ۱۹۰ هزار نفر ، دارای چهار بخش، پنج شهر، ۱۷ دهستان و بالغ بر ۳۳۰ پارچه روستا است که در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.
انتهای پیام/
کشاورز میانه‌ای رکورد تولید جو در کشور را شکست خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار