معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل؛

تعداد بیماران بستری کرونا در اردبیل افزایش یافت

1399/04/14 - 13:55 - کد خبر: 22758 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: کرونا در این استان دوباره روند صعودی به خود گرفته و تعداد بیماران بستری نیز در مراکز درمانی ویژه این بیماری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش نصر، بهروز ندایی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تعداد بیماران بستری در استان از ۹۸ نفر روزهای گذشته  به ۱۷۰ نفر افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان در هفته‌های گذشته روند پایدار و کاهشی داشت، بیان کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوِیژه برگزاری مراسم عروسی و ترحیم  در مناطق مختلف استان در روند صعودی بیماری کرونا تاثیرگذار بوده است.
ندایی اضافه کرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد بیماران کرونا بصورت مستقیم و غیرمستقیم در مراسم عروسی و ترحیم  به این بیماری مبتلا شده‌اند.
وی گفت: در صورتی که مردم موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند این استان به لحاظ تعداد ابتلا و بستری در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت.
او با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان استان این بیماری را تمام شده تلقی کرده و رفتار عادی و قبل از شیوع آن را در پیش گرفته‌اند، اظهارداشت: در روزهای اخیر بی‌توجهی به موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی بیشتر شده و موارد بی‌شماری از ازدحام ، اجتماع و حضور پرشمار مردم در معابر بدون رعایت مراقبت‌های بهداشتی مشاهده می‌شود.
ندایی افزود: در حال حاضر استان اردبیل جزو سه استان برتر در کنترل بیماری کرونا شناخته شده ولی در صورتی که وضعیت بیماری وخیم شود محدودیت‌های لازم اعمال خواهد شد.
بنا به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد ۲۳۵ هزار و ۴۲۹ در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر جان باخته‌اند.
انتهای پیام/
تعداد بیماران بستری کرونا در اردبیل افزایش یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار