استاندار اردبیل؛

مشگین‌شهر در زمینه ایجاد مجتمع‌های مدرن آبدرمانی سرآمد است

1399/04/14 - 11:12 - کد خبر: 22745 نسخه چاپی

نصر: استاندار اردبیل گفت: شهرستان مشگین‌شهر در زمینه ایجاد مجتمع‌های مدرن آبدرمانی سرآمد این استان است.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز جمعه در بازدید از چند طرح گردشگری مشگین‌شهر افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در زمینه احداث مجتمع‌های آبدرمانی در این شهرستان صورت گرفته طوری‌که هم‌اکنون بیش از ۱۰ مجتمع مدرن آبدرمان  لوکس و مجهز در این شهرستان فعالیت دارند.
وی گفت: موقعیت خاص جغرافیایی شهرستان مشگین‌شهر و پراکندگی چشمه‌های آبگرم با فاصله کم از یکدیگر جایگاه این شهرستان را در جهان ممتاز ساخته است.
وی پیش‌بینی کرد با اتمام بیماری کرونا و از سرگیری سفرهای گردشگری ، این شهرستان میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی باشد. 
وی همچنین در بازدید از طرح تله‌سیژ شابیل اظهارداشت: این طرح به لحاظ ارتفاع از سطح دریا و قرار گرفتن در کنار مرتفع‌ترین آبگرم جهان از موقعیت منحصربفردی برخوردار است.
بهنامجو افزود: با واگذاری این پروژه و پرداخت تسهیلات لازم امیدواریم تا پایان سال جاری این پروژه به بهره‌برداری  برسد.
وی گفت: یکی از مرتفع‌ترین پیست‌های اسکی کشور در این منطقه احداث خواهد شد.
شهرستان مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قابلیت‌های متعدد گردشگری از جمله آبهای گرم معدنی، کوهستان سبلان، جنگل‌های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی دارد.
این شهرستان دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه، کاروانسرای قانلی بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، کهنه قلعه و چند حمام قدیمی است.
ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال‌های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
انتهای پیام/
مشگین‌شهر در زمینه ایجاد مجتمع‌های مدرن آبدرمانی سرآمد است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار