مهدوی: اوتیسم بیماری پر هزینه ای است

فرماندار تبریز و مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی اوتیسم یار شدند

1399/04/12 - 16:46 - کد خبر: 22703 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز بیماری اوتیسم را بیماری پر هزینه برای خانواده ها خواند.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی صبح امروز در جریان بازدید از محل فعالیت انجمن خیریه اوتیسم دنیای مهربان تبریز گفت: تلاش های این انجمن در حمایت از خانواده هایی که درگیر این بیماری هستند شایسته تقدیر است.
وی با بیان اینکه پیش از این اطلاعات مردم در خصوص این بیماری بسیار کم بود اذعان داشت: در سایه فعالیت این چنین انجمن هایی زمینه آشنایی بیشتر مردم و خانواده ها خوشبختانه فراهم شد و هم اکنون اوتیسم بیماری ناشناخته ای نیست.

فرماندار تبریز تصریح کرد: مسئولان شهر و خیران باید زمینه حمایت بیش از پیش از این انجمن را فراهم کنند که خوشبختانه در ماه های اخیر نیز موضوع تخصیص قطعه زمینی برای احداث ساختمان انجمن اوتیسم دنیای مهربان تبریز از سوی شورای اسلامی شهر . شهرداری تبریز مطرح و  نهایی شد که امیدواریم با حمایت های لازم عملیات احداث نیز به سرعت آغاز و تکمیل شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل این ساختمان ابعاد فعالیت این انجمن نیز گسترش یابد و شاهد افزایش ارایه خدمات این انجمن به خانواده های درگیر با بیماری اوتیسم در شهرمان باشیم.
 
اولینی دیگر در شهر اولین ها
گزارش نصر می افزاید، دکتر فرگل صحاف ابراهیمی مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز که در این بازدید حضور داشت با ارایه گزارشی از فعالیت های مراکز روزانه ارایه خدمات به کودکان اوتیسم اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و 700 مرکز غیردولتی انواع خدمات را به قشر هدف از معلولان گرفته تا کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ارایه می دهند که تنها پنج مرکز از این تعداد به اوتیسم اختصاص دارد.
وی افزود: تعداد کم این مراکز برای بیماران اوتیسمی حاکی از دشواری ارایه خدمات به این بخش از جامعه دارد.
صحاف تصریح کرد: میزان یارانه تخصیصی به هر یک از کودکان اوتیسم در مراکز روزانه بسیار اندک و ناچیز است و به همین دلیل تعداد مراکز محدودی در این خصوص ارایه خدمات می کنند.
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های انجمن خیریه اوتیسم دنیای مهربان تبریز اذعان داشت: این مجموعه اولین و تنها انجمن خیریه است که به موضوع کودکان اوتیسم وارد شده و در سال های گذشته خدمات ارزشمندی نیز ارایه داده است.
وی در ادامه به موضوع ساخت مرکز تخصصی آموزش و نگهداری کودکان اوتیسم در تبریز اشاره کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی اولین مرکز مجهز کودکان اوتیسم در شهر اولین ها باشیم.
این گزارش حاکی است، در ابتدای این بازدید سهیلا کریم زاد شریفی رئیس هیات مدیره انجمن خیریه اوتیسم کودکان مهربان تبریز به بیان گزارشی از فعالیت های این انجمن پرداخت و از ثبت و تشکیل پرونده برای 400 نفر از کودکان اوتیسمی کلانشهر تبریز خبر داد و گفت: با وجود دشواری هایی که شیوع بیماری کووید 19 برای فعالیت در انجمن ایجاد کرده ولی کماکان این خیریه با رعایت پروتکل های بهداشتی خدمات خود را متوقف نکرده و به اعضا و مراجعان ارایه خدمات می کند.
گزارش نصر می افزاید، در پایان این بازدید فرماندار تبریز، مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی و رئیس اداره بهزیستی شهرستان تبریز به عنوان اوتیسم یار معرفی و از تلاش هایشان تقدیر شد.
انتهای پیام/
 
فرماندار تبریز و مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی اوتیسم یار شدند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار