استاندار آذربایجان شرقی:

مشارکت روستاییان اصل ضروری در روند توسعه روستایی است

1399/04/12 - 15:59 - کد خبر: 22694 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت 14 تیر، سالروز تصویب قانون تأسیس دهیاری‌های خودکفا در روستاها و روز دهیاری، جلب مشارکت مردم و اهالی روستاها را در روند توسعه روستایی استان ضروری دانست و از تلاش‌های صادقانه دهیاران و تمام تلاشگران این عرصه در استان قدردانی کرد.

به گزارش نصر، متن پیام محمد رضا پورمحمدی به این شرح است:
 "روستاها و روستاییان عزیز، توانایی‌ها و قابلیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف توسعه دارند و شناخت، حمایت و مدیریت مزیت‌های ارزشمند آنان می‌تواند نقش موثری در ارتقای شاخص‌های توسعه پایدار ملی داشته باشد.
تدوین برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و پیش‌بینی اقدامات اساسی در جهت محرومیت‌زدایی، توسعه و آبادانی روستاها و ارتقای کیفیت زندگی روستاییان، نشان از نگرش مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخصوص مسئولان استانی در جهت توسعه پایدار و کاهش محرومیت در مناطق روستایی است.
تأسیس دهیاری در بیش از 37 هزار روستا در کشور و نزدیک به دو هزار روستا در آذربایجان شرقی، گواه بر عزم راسخ دولتمردان در حمایت و پشتیبانی از روستاییان و توسعه پایدار روستاهاست.
تقویت و کارآمدسازی دهیاری‌ها به عنوان نهادهای عمومی از طریق واگذاری وظایف اساسی به نیروی انسانی خلاق و پویا و بهره‌گیری از سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت‌های اجتماعی، باعث ارتقای کیفیت خدمات روستایی شده و به یقین، رضایت‌مندی روستاییان عزیز را به همراه خواهد داشت.
از سوی دیگر با فعالیت 1726 شورای اسلامی روستایی به عنوان سیاست‌گذار و تصویب‌کننده برنامه‌های عمرانی و خدماتی روستایی، نقش اساسی در جهت رسیدن به این هدف ایفا می‌کنند.
خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی، ارتباطات و تعاملات بسیار خوبی بین اعضای شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران وجود دارد؛ بخصوص که اگر با مشارکت و تعاون روستاییان توام باشد نتیجه مطلوب‌تری را در پی خواهد داشت، چرا که رشد و توسعه روستایی ارتباطی تنگاتنگ با مشارکت روستاییان دارد و ارتقای کیفیت تصمیم‌گیری برای مناطق روستایی را به دنبال خواهد داشت.
اینجانب ضمن پاسداشت و تبریک چهاردهم تیرماه که به عنوان روز دهیاری در تقویم جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است، از خدمات و تلاش‌های صادقانه و بی‌دریغ مدیران روستایی، کارکنان خدوم دهیاری‌ها و تمامی تلاشگران عرصه توسعه روستایی استان بخصوص فعالیت‌های شبانه‌روزی و ارزنده آنان در مدیریت بیماری کرونا، قدردانی کرده و از خداوند منان برای همه عزیزان آرزوی توفیقات روزافزون در دست‌یابی به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی و فراهم کردن زمینه‌های همدلی و مشارکت همه‌جانبه مردم در پیشبرد و تحقق درآمدهای پایدار و ارتقای معیشت عمومی مسألت می‌کنم."
انتهای پیام/
 مشارکت روستاییان اصل ضروری در روند توسعه روستایی است خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار