رییس اداره امور اصناف سازمان صمت آذربایجان‌غربی خبر داد:

تولید روزانه ۹۵ هزار عدد ماسک توسط اصناف آذربایجان‌غربی

1399/04/12 - 14:14 - کد خبر: 22687 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۹۵ هزار عدد ماسک توسط اصناف این استان تولید و روانه بازار می‌شود.

به گزارش نصر، اسد درویشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: این تعداد ماسک توسط ۱۷ واحد صنفی که در زمینه تولید وسایل بهداشتی فعالیت دارند، تولید و روانه بازار می‌شود.
وی ادامه داد: مشکلی در زمینه تولید ماسک وجود ندارد و مشکل تامین پارچه نیز بررسی شده و در حال حل شدن است.
رییس اداره امور اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از زمان آغاز به‌ کار سامانه سلامت اصناف و صنایع و در راستای اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی، ۱۰۸ هزار واحد صنفی و غیرصنفی این استان در این سامانه ثبت‌نام و کد بهداشتی دریافت کرده‌اند.
درویشی بیان کرد: ثبت‌نام تمام صنوف در سامانه سلامت لازم و ضروری است و همه اصناف باید در تدوین و تهیه الزامات بهداشتی تلاش مضاعفی داشته باشند.
وی به لزوم رعایت دستورالعمل‌های تعریف شده توسط مراکز بهداشتی تاکید کرد و افزود: هر واحد صنفی، باید پروتکل‌های بهداشتی را که از طرف دانشگاه‌ علوم پزشکی و خدمات درمانی و نیز شبکه‌های بهداشت و درمان هر شهرستان ارایه می‌شود، رعایت کند.
وی ادامه داد: بیش از ۱۰۳ هزار واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند که این تعداد چهار درصد از واحدهای صنفی کشور را تشکیل می‌دهد.
از مجموع واحدهای صنفی آذربایجان‌غربی، ۲۰ هزار و ۵۶۷ واحد در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدماتی و فنی فعالیت می‌کنند.
بخش اصناف بزرگترین بخش اقتصادی آذربایجان‌غربی است که صدها هزار خانوار در استان از مزایای آن بهره‌مند هستند؛ ۴۰۰ هزار نفر در استان هم‌اکنون به صورت مستقیم از طریق فعالیت صنفی در استان امرار معاش می‌کنند که از این تعداد بیش از ۵۷ هزار نفر در مرکز استان هستند.
برای بررسی وضعیت فعالیت اصناف در آذربایجان‌غربی ۱۴۱ بازرس فعال هستند.
انتهای پیام/
تولید روزانه ۹۵ هزار عدد ماسک توسط اصناف آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار