خبر/

خبر تازه از ادغام بانک‌های نظامی/ گام جدید برداشته شد

1398/03/21 - 12:56 - کد خبر: 2266 نسخه چاپی

نصر: در جلسه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح با حضور رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد: ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، گام به گام به‌خوبی در حال پیشرفت است.

به گزارش نصر و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در جلسه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح با حضور رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد: ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه، گام به گام به‌خوبی در حال پیشرفت است.

در این نشست که صبح امروز با حضور رییس کل و معاون نظارت بانک مرکزی، معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح، معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر عامل بانک سپه، مدیران عامل واحدهای ادغام‌شونده و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، آخرین وضعیت اقدامات انجام‌شده بر اساس زمان‌بندی‌های مدنظر مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالناصر همتی، ضمن تشکر از تلاش‌های ستادکل نیروهای مسلح، بانک سپه و واحدهای ادغام‌شونده با تأکید بر اینکه پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح اقدامی ملی و مورد توافق سران سه قوه است اضافه کرد: این اقدام در تاریخ نظام بانکی کشور ماندگار خواهد بود.

همتی همچنین خواستار تسریع در برگزاری مجامع واحدهای ادغام‌شونده شد و بر رعایت حقوق کلیه ذی‌نفعان این واحدها اعم از مشتریان، سهامداران و به‌ویژه کارکنان آنها تأکید کرد.

حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی در این نشست با اشاره به وضعیت سهام غیروابسته واگذارشده واحدهای ادغام‌شونده گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات مفیدی در این خصوص انجام شده و این مرحله سهام به‌زودی نهایی خواهد شد.

معاون نظارت بانک مرکزی افزود: اقدامات مقدماتی در خصوص ارزش‌گذاری واحدهای ادغام‌شونده انجام شده و مجامع آنها پس از مشخص شدن میزان دارایی‌ها و بدهی‌های‌شان برگزار خواهد شد.

سردار صالح، معاون طرح و برنامه ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این نشست درباره اهمیت و بزرگی این پروژه گفت: بانک‌های ادغام‌شونده در بانک سپه از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند که می‌توانند در ارتقای کمی و کیفی بانک سپه تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در خصوص واگذاری سهام باقی‌مانده واحدهای ادغام‌شونده انجام شده و ستاد کل نیروهای مسلح با همراهی مدیران عامل و هیئت مدیره این بانک‌ها به‌سرعت واگذاری سهام مذکور را پیگیری می‌کند.
در ادامه معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز به حمایت و پشتیبانی آن وزارتخانه در انجام بموقع و بابرنامه ادغام تأکید کرد‌.

مدیرعامل بانک سپه نیز در این جلسه تصریح کرد: تمهیدات لازم برای ساماندهی نیروی انسانی واحدهای ادغام‌شونده توسط بانک سپه اندیشیده شده است.

وی همچنین با اشاره به تعامل ستادکل نیروهای مسلح و واحدهای ادغام‌شونده با بانک سپه گفت: نمایندگان بانک سپه در واحدهای ادغام‌شونده مستقر شده و کلیه امور طبق برنامه از پیش تعیین‌شده در حال انجام است.

گفتنی است فرآیند ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح (بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر) در بانک سپه بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و بر اساس برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول در حال انجام است.

انتهای پیام/

خبر تازه از ادغام بانک‌های نظامی/ گام جدید برداشته شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار