رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت استان اظهار کرد؛

تکنولوژی ساخت قطعات لوازم خانگی را در داخل کشور داریم/ قیمت لوازم خانگی با ارز آزاد محاسبه می شود

1399/04/11 - 11:44 - کد خبر: 22619 نسخه چاپی

نصر: رئیس خانه صنعت،معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: چیزی به نام ارز دولتی در خرید لوازم خانگی نداریم و تمامی اجناسی که به کشور وارد می‌شوند با ارز آزاد خریداری شده و طبیعی است که قیمت گذاری با احتساب ارز آزاد تعیین شود.

به گزارش نصر، "محمد حسین باقری" در واکنش به افزایش قیمت لوازم خانگی به خبرنگار نصر اظهار کرد: اکثر لوازم خانگی موجود در کشور وارداتی هستند و قیمتشان با ارز دلار تعیین می‌شود.
وی ادامه داد: اگر دلار صعودی باشد قیمت لوازم خانگی هم افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: اینکه برخی لوازم در فروشگاه ها به سختی یا کمتر پیدا می شود به خاطر قدرت خرید فروشنده است که به دلیل افزایش قیمت دلار کمتر شده است، اکثر فروشگاه‌ها اکنون برای فروش روزانه و سفارشات جنس می‌آورند.
باقری اظهار کرد: چیزی به نام ارز دولتی در خرید لوازم خانگی نداریم و تمام اجناسی که به کشور وارد می‌شوند با ارز آزاد خریداری شده و طبیعی است که قیمت گذاری با احتساب ارز آزاد تعیین شود.
وی افزود: به عنوان مثال، در داخل کشور تولید موتور یخچال نداریم که به صورت وارداتی با ارز آزاد خریداری می‌شود، در خیلی از لوازم خانگی برخی قطعات وارداتی هستند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در رابطه با دانش ساخت قطعات وارداتی لوازم خانگی افزود: برای تولید در داخل کشور مشکلی نداریم، تکنولوژی و توانایی کامل محصولاتی که وارداتی هستند را داریم، تنها مشکلی که وجود دارد نبود سرمایه‌گذار است.
وی ادامه داد: نیازی به بقیه استان‌ها نداریم و تنها با یک سرمایه گذار می توانیم کل لوازم خانگی که وارد کشور می‌شوند را در تبریز تولید کنیم.
انتهای پیام/
تکنولوژی ساخت قطعات لوازم خانگی را در داخل کشور داریم/ قیمت لوازم خانگی با ارز آزاد محاسبه می شود محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار