مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه:

پیگیر مطالبه کارگران بی‌آرتی تبریز از اداره کار هستم

1399/04/11 - 10:03 - کد خبر: 22600 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: با توجه به اولویت داشتن پرداخت حقوق کارگران و افزایش شکایت به شرکت ایمن مکان، پیگیر پرداخت حقوق کارگران از اداره کار هستیم.

به گزارش نصر، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه امروز در واکنش به جریانات اخیر در رابطه با مشکلات حقوق کارگران مسیر بی آرتی در جمع خبرنگاران گفت: کنترل بلیط و شارژ بلیط‌های مسیر بی آرتی به صورت حجمی به بخش خصوصی واگذار شده است.
ایمان غنی زاده افزود: قرارداد با شرکت ایمن مکان در اسفند ماه سال گذشته پایان یافته بود و با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمدید قرارداد با شرایط جدی‌تری منعقد شد.
وی ادامه داد: چندین بار گلایه کارگران مسیر بی آرتی را شنیده و پیگیر مشکلات آنان بودیم. در مصاحبه انجام گرفته این مطلب را عنوان کرده بودم که با وجود هیئت مدیره و شرکت ایمن مکان، دخالت بنده بی مورد است و هرگز رضایت مندی کارگران از حقوق کم را اعلام نکرده بودم؛ در مورد کارگرانی که برای یک شرکت خصوصی با حقوق کم کار می‌کنند نمی‌توانم دخالت کنم که چرا حقوق کم و یا زیاد می‌گیرید.
وی بیان کرد: اگر کارگری در شرکت واحد اتوبوسرانی پیدا شود که خلاف قانون کار حقوق می‌گیرد حاضر به پاسخگویی در مراجع قضائی هستم.
غنی زاده گفت: مرجع رسیدگی به شکایت کارگران اداره کار بوده که با پیگیری این موضوع میزان شکایات کارگران به شرکت ایمن مکان افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه افزود: موضوع شفاف سازی خواسته قلبی من است که مراحل قرارداد و انعقاد آن را باید شخصی که قرارداد را انعقاد کرده پاسخگو باشد و پیمانکار باید حقوق کارگران را طبق قانون کار پرداخت کند.
وی با اشاره بر اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز شرکتی نیمه دولتی بوده که وابسته به شهرداری است بیان کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز دارای ۷۶۸ دستگاه اتوبوس است.
وی با توجه به اینکه عمر مفید اتوبوس‌، ۱۰ سال است افزود: اتوبوس‌های کلانشهر تبریز بیش از عمر مفید بوده که با توجه به وضعیت اقتصادی، تحریم، واردات ماشین و قطعات با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
به گفته مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، مدیریت زمان و هزینه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و شفاف سازی امورات شرکت واحد از جمله واگذاری به شرکت‌های خصوصی در کنار نوسازی ناوگان و هوشمند سازی اتوبوسرانی از جمله استراتژی و هدف‌های این شرکت است.
وی ادامه داد: با مقایسه انجام گرفته، ۵۰ درصد از هزینه‌های حوزه مدیریت کاهش یافته و در مورد هوشمند سازی با توجه به زمان بر بودن اقداماتی انجام گرفته است.
وی با توجه به ضرورت هوشمند سازی ۵ پایانه اصلی در کلانشهر تبریز گفت: هوشمند سازی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد که با نصب اپلیکیشن، مسیر اتوبوس‌های بی آرتی مشخص می‌شود.
وی ادامه داد: تعطیلی اتوبوسرانی به مدت ۴۵ روز همزمان با شیوع ویروس کرونا مشکلات درآمدی و پرداخت حقوق رانندگان و کارگران را به وجود آورد که با حمایت اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز، طی ۱۵ روز گذشته توانستیم مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به حساب شخصی کارگران و کارکنان و بدون دخالت پیمانکاران واریز کنیم.
وی با اشاره بر وجود جایگاه سوخت در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز افزود: با شیوع ویروس کرونا اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های موجود در کلانشهر تبریز توسط معاونت خدمات شهری به صورت روزانه ضدعفونی می‌شدند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه خدمات پرسنلی و صرفه جویی در مصرف کاغذ افزود: راه‌اندازی کارت‌های اتو شارژ تا پایان سال جاری تمام می‌شود و طبق توافق نامه موجود، ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در صورت اخذ مجوز با این شیوه کار می‌کنند.
غنی زاده گفت: در سال جاری بازسازی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس انجام شده و دوره‌های آموزشی نیز در حال برگزاری است.
وی با تأکید بر اینکه پیمانکار باید حقوق کارگران را پرداخت کند گفت: طی جریانات اخیر خواستار این شدم که قبل از پرداخت صورت وضعیت لیست کلیه کارگران و پرداخت حق بیمه آنان را مشاهده کنم. تا اینجا از حق و حقوق کارگران دفاع کرده‌ام.
وی با اشاره به فعالیت ۱۳۰ کارگر در مسیر بی آر تی افزود: کارگران مربوط به شرکت واحد نبوده و با شرکت خصوصی ایمن مکان فعالیت می‌کنند؛ پرداختی‌های موجود از طریق صورت وضعیت انجام می‌گیرد و حقوق کارگران در اولویت قرار دارد.
غنی زاده در پایان بیان کرد: با توجه به عدم واریز حقوق کارگران و افزایش شکایت علیه شرکت ایمن مکان، از طریق اداره کار پیگیر پرداخت هر چه زودتر حقوق کارگران هستیم.
انتهای پیام/
 پیگیر مطالبه کارگران بی‌آرتی تبریز از اداره کار هستم خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار