استاندار آذربایجان شرقی در حضور خبرنگاران؛

بخش مهمی از تحقق حکمرانی خوب بر عهده رسانه هاست/ هیچ دستگاهی حق شکایت از رسانه ها را ندارد

1398/03/21 - 12:12 - کد خبر: 2258 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: با بیان اینکه پاسخگویی در برابر مسئولیت ها و قانون از ویژگی های حکمرانی خوب است، تاکید کرد: بخش مهمی از تحقق این حکمرانی خوب بر عهده رسانه ها و خبرنگاران است.

به گزارش خبرنگار نصر، "محمدرضا پورمحمدی" ظهر امروز در نخستین نشست خود با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی از رسانه ها به عنوان آینه نمای استان یاد کرد و گفت: خبرنگاران با روحیه پرسشگری و جستجوگری خود موجب ایجاد شفافیت در استان و عملکرد دستگاه های مختلف می شوند.

وی با بیان اینکه پاسخگویی در برابر مسئولیت ها و قانون از ویژگی های حکمرانی خوب است، تاکید کرد: بخش مهمی از تحقق این حکمرانی خوب بر عهده رسانه ها و خبرنگاران است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مطالبات جامعه باید به گفتمان غالب رسانه ها تبدیل شود و ما از نقدها و دیدگاه های کارشناسی اصحاب رسانه در مورد مسائل مختلف استقبال می کنیم.

پور محمدی به شکایت برخی سازمان ها از رسانه ها اشاره کرد و گفت: گاهی رسانه ها از امنیتی که باید در انجام رسالت خود برخوردار باشند، برخوردار نیستند و من همین جا اعلام می کنم که هیچ دستگاهی حق شکایت از رسانه ها را ندارد و اختلافات بر اساس قانون مطبوعات قابل حل است.

وی آذربایجان‎شرقی را یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری آذربایجان را سر ایران نامیدند. دسترسی به بازار 300 میلیون نفری کشورهای CIS از طریق استان ما میسر بوده و امکان اتصال به کشورهای ترکیه و ارمنستان را راه‌آهن و حمل و نقل ریلی ما مهیا ساخته است.

مقام عالی دولت در آذربایجان شرقی اضافه کرد: علاوه بر منطقه آزاد ارس ما 52 شهرک و منطقه ویژه اقتصادی داریم؛ بخش معدن از قابلیت‌های مهم سرمایه‎گذاری استان است؛ به طوریکه 8.2 میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده در استان وجود دارد؛ تنها دارنده ذخایر نفلین‌سینیت در کشور هستیم و رتبه اول ذخایر طلا و خاک صنعتی، رتبه دوم ذخیره دیاتومید و مس متعلق به استان ماست.

پور محمدی از وجود 156 دانشگاه و موسسه آموزشی و یک‌هزار و 800 اثر ثبت شده ملی و بین‌المللی گردشگری در استان خبر داد و افزود: برند جهانی فرش دستباف و صنایع‌دستی نیز متعلق به ماست و 9 اثر صنایع‌دستی دارای مهر اصالت یونسکو داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع مادر و مهم کشور در غرب شهر تبریز واقع شده است، افزود: سرانه تولید ناخالص داخلی استان از 73.96 درصد در سال 90 به 96.86 در صد افزایش یافته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: آذربایجان‎شرقی یکی از مهاجر فرست‌ترین استان‌های کشور است که منجر به ایجاد مناطق حاشیه‌نشین و باعث شده سهم جمعیتی از 6 درصد به پنج درصد کاهش یابد و در این فرآیند مهاجرت نیروهای کارآفرین و سرمایه موجب شده سهم اقتصادی استان به چهار درصد کاهش یابد.

پور محمدی با بیان اینکه نرخ مشارکت استان از سال 75 که 21 درصد بوده به 37 درصد افزایش یافته است، افزود: نرخ بیکاری استان از 6.21 در سال 75 به 11 درصد در سال 96 افزایش یافته است؛ نرخ بیکاری در بین جوانان 15 تا 29 سال 25 درصد است اما نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان 23 درصد است.

وی اذعان داشت: سهم استان از تسهیلات بانکی از 2.8 درصد در سال 94 به حدود 2.2 درصد کاهش یافته و سهم سپرده‌های استان از 2.6 درصد به 2.68 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

بخش مهمی از تحقق حکمرانی خوب بر عهده رسانه هاست/ هیچ دستگاهی حق شکایت از رسانه ها را ندارد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار