فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی خبر داد:

مهار ۱۸۳ راس احشام قاچاق در مرزهای ماکو

1399/04/10 - 15:49 - کد خبر: 22578 نسخه چاپی

نصر: فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: ۱۸۳ راس گوسفند در مرزهای ماکو توسط مرزبانان این شهرستان مهار شدند که ارزش آن به بیش از پنج میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال می‌رسد.

به گزارش نصر، سردار یحیی حسین‌خانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: در راستای انسداد کامل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان هنگ مرزی ماکو با اجرای عملیات گشت و کمین هدفمند در نوار مرزی و استفاده از تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی حین پایش حوزه استحفاظی متوجه حضور قاچاقچیان در نوار مرزی شدند.
وی با بیان اینکه قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان از محل متواری شدند، افزود: نیروهای مرزبانی توانستند در عملیاتی سریع، ۱۸۳ رأس گوسفند را قبل از خروج از کشور مهار کنند.
فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان احشام ادامه دارد، اضافه کرد: مرزبانان با اقتدار کامل در مبارزه با قاچاق کالا در چارچوب قانون با قاچاقچیان قاطعانه برخورد خواهند کرد.
آذربایجان‌غربی از جمله استان‌های درگیر با معضل قاچاق کالا و ارز در کشور به شمار می‌رود و سالانه هزاران پرونده قاچاق در تعزیرات حکومتی در این استان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان‌غربی حدود ۹۶۷ کیلومتر است؛ این استان از طرف شمال ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، از طرف شمال و مغرب ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه و از طرف غرب ۲۵۲ کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق دارد.
انتهای پیام/
مهار ۱۸۳ راس احشام قاچاق در مرزهای ماکو خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار