عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

مابه‌ التفاوت ارز نیمایی واردات گوشت به مردم پرداخت شود

1398/03/21 - 11:17 - کد خبر: 2257 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در حال حاضر گوشت قرمز دیگر با ارز دولتی وارد نمی‌شود، باید تفاوت ارز دولتی و نیمایی که به واردات گوشت قرمز اختصاص پیدا می‌کند را تعیین تکلیف و به مردم پرداخت کنند.

به گزارش نصر به نقل ازفارس، یوسف داودی در خصوص توقف واردات گوشت گرم و منجمد با ارز 4 هزار و 200 تومانی، اظهار داشت: مقرر شده بود که کالاهای اساسی همانند گوشت با ارز آزاد وارد شود و مابه‌التفاوت ارزی آن را در اختیار مردم قرار دهند.

یارانه واردات گوشت قرمز در اختیار مردم قرار بگیرد

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یارانه‌ای که برای واردات گوشت قرمز در اختیار واردکنندگان قرار می‌گرفت تا گوشت را با قیمت پایین‌تری واردکنند باید در اختیار مردم قرار بگیرد، تصریح کرد: در حال حاضر گوشت قرمز دیگر با ارز دولتی وارد نمی‌شود، باید تفاوت ارز دولتی و نیمایی که به واردات گوشت قرمز اختصاص پیدا می‌کند را تعیین تکلیف و به مردم پرداخت کنند.

واردات دام زنده به شرط حمایت از تولید داخل

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات گوشت قرمز و دام زنده به شرط حمایت از دامداران مفید است، ادامه داد: پیشنهاد داده شده بود که بجای واردات دام زنده از کشورهای خارجی از دامپروران داخلی دام زنده را خریداری کنند تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز بخش تولید نیز تقویت شود.

دام زنده موجود در کشور پاسخگوی نیاز داخلی نیست

عضوکمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دام زنده موجود در کشور پاسخگوی نیاز داخلی نیست و خلاء موجود در بازار را باید از طریق واردات پر کرد، گفت: در حال حاضر مردم به سختی توان خرید خرید گوشت قرمز را دارند و قیمت این محصول در بازار با درآمد مردم همخوانی ندارد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید یارانه‌ای که برای واردات دام زنده و گوشت قرمز پرداخت می‌شد را سریعا در اختیار سرپرستان خانوار قرار دهند، خاطرنشان کرد: دلالان بیشترین استفاده از یارانه واردات گوشت قرمز را داشتند.

انتهای پیام/

مابه‌ التفاوت ارز نیمایی واردات گوشت به مردم پرداخت شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار