عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی:

نیروی کار دارای مهارت نظام بهره وری را افزایش می دهد/ سهم بیشتر تحقق شعار جهش تولید در حوزه مهارت افزایی است.

1399/04/09 - 15:39 - کد خبر: 22528 نسخه چاپی

نصر: روح اله متفکر آزاد، نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با حضور در کارگاههای مهارت آموزی آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی از نزدیک از ارائه آموزشهای مهارتی به کارآموزان بازدید بعمل آورد.

به گزارش نصر، رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در اداره کل و تبیین ماموریت ها و رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارائه مهارت های مورد نیاز جامعه افزود: استان آذربایجان شرقی به عنوان قطب صنعتی کشور به شمار می رود و در همین راستا، محل  مراکز آموزش فنی و حرفه ای در ابتدای دروازه ورود به صنعت قرار دارد تا آموزش و صنعت در کنار هم و با تعامل یکدیگر بتوانند چرخ های تولید منجر به اشتغال را به حرکت درآورند.
رضا اختیار وکالتی در ادامه افزود: در حال حاضر با توجه به نرخ بالای بیکاری در جامعه حتما باید فرهنگ مهارت آموزی بیش از پیش در بین خانواده ها و دستگاههای مختلف نهادینه شود تا بتوانیم اشتغال موثر و پایدار را رقم بزنیم.


 
وی با اشاره به وجود خلاء ها و کمبود نیروی انسانی ماهر و بیکاری های ناشی از آن بر الزام مهارت آموزی به جای مدرک گرایی بر مبنای قانون تاکید کرد و گفت: تحقق این امرا از راهکارهای موثر در پیشبرد اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در اشاعه و تقویت مهارت آموزی و مهارت افزایی در جامعه است و این موضوع نیازمند پیگیری مجلس و دولت است.
وکالتی در ادامه با اشاره به وجود تنوع و انعطاف حرفه های آموزشی در این سازمان از ارائه آموزش های مهارتی به بیش از هشت هزار و 262 نفر دوره در سه ماهه اول سال 99 خبر داد.
وی در ادامه به نقل از رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که سال 1400 را بهار آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد معرفی کرده است، خاطر نشان ساخت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اتکاء به پتانسیل های موجود در بخش خصوصی و نیزکاهش تصدّی گری دولت، می تواند ضمن ایفای نقش نظارتی منجر به تقویت این بخش شود.


روح اله متفکر آزاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع تلاشگران مهارت آموزی استان با اشاره به شرایط فعلی جامعه و عدم وجود شغل مناسب برای فارغ التحصیلان منجر به خروج نخبگان از کشور و هدررفت نیروی انسانی و کاهش بهره وری در کشور می شود، تاکید کرد: آموزش یافتگان در مراکز آموزش فنی و حرفه ای در نظام بهره وری تاثیرگذار هستند و بخش اعظم  زنجیره ارزش در صنایع، به این موضوع بر می گردد.
روح اله متفکر آزاد، یکی از پارامترهای جهش تولید و اشتغال را در مهارت و مهارت افزایی عنوان کرد و افزود: نیروی کار کارآمد و دارای مهارت، نظام بهره وری را افزایش داده و به تبع آن منجر به افزایش تولید شده  و از اتلاف منابع سرمایه گذار جلوگیری می کند.
نماینده مردم شریف تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه تصریح نمود: سهم اعظم تحقق شعارجهش تولید در حوزه مهارت افزایی است و از سردرگمی های بحث اشتغال هم جلوگیری می کند.
روح اله متفکر آزاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درپایان خاطرنشان کرد: ان شاالله به صورت جدّی از حوزه مهارت افزایی در مجلس شورای اسلامی حمایت خواهیم کرد.
در پایان از مرکز آموزش هتلداری و کارگاههای آموزشی مرکز یک تبریز نیز بازدید بعمل آمد.
انتهای پیام/
نیروی کار دارای مهارت نظام بهره وری را افزایش می دهد/ سهم بیشتر تحقق شعار جهش تولید در حوزه مهارت افزایی است. نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار