رییس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر؛

پایگاه ملی شهریئری و موزه بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر بهره‌برداری می‌شود

1399/04/09 - 14:30 - کد خبر: 22512 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر از بهره‌برداری دو پروژه پایگاه ملی محوطه باستانی شهریئری و ساختمان موزه بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش نصر، ایمانعلی ایمانی روز دوشنبه در جلسه بررسی روند پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها اظهارداشت:‌ برای اجرای فاز اول پایگاه ملی محوطه باستانی شهریئری بویژه سنگفرش مسیر دسترسی، سرویس بهداشتی و نمازخانه، سازه فلزی محل سنگ افراشته‌ها و خرید لایت پنل‌ها ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده که امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.
وی افزود: عملیات احداث ساختمان موزه شیخ حیدر هم از سال ۹۷ شروع شده و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد دارد و در سال ۹۹ جزو برنامه‌های افتتاح اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مشگین‌شهر است.
ایمانی تشریح‌کرد: مشگین‌شهر تا به حال محل مناسبی برای معرفی آثار تاریخی، باستانی، صنایع دستی و فرهنگی با توجه به کثرت آثار و تنوع فرهنگی نداشت که با بهره‌برداری موزه در سال جاری این مکان نقش مهمی در معرفی شهرستان و رضایت گردشگران خواهد داشت.
او وجود آثار متعدد تاریخی و باستانی در شهرستان را نیازمند معرفی هر چه بیشتر دانست و گفت: با معرفی این جاذبه‌ها می‌توانیم زمینه حضور هر چه بیشتر گردشگران را در این شهرستان فراهم آورده و در راستای جهش تولید گام برداریم.
شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده‌ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده‌ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
انتهای پیام/
پایگاه ملی شهریئری و موزه بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر بهره‌برداری می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار