استاندار آذربایجان شرقی عنوان کرد:

افزایش مراکز رشد و پارک‌ های آی سی تی از اولویت ‌های استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

1399/04/08 - 16:20 - کد خبر: 22461 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: در ده سال گذشته تلاش های زیادی برای کاهش وابستگی کشور به شبکه اینترنت جهانی شده است که راه‌اندازی مرکز ملی ارتباطات یکی از اقدامات مهم در این زمینه است.

به گزارش نصر، "محمدرضا پورمحمدی"  امروز در آئین افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمال‌غرب کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح یکی از بزرگترین مرکز داده کشور هستیم؛ این مرکز بعد از تهران بزرگترین مرکز داده در غرب کشور محسوب می شود.
وی با بیان اینکه برای بهره برداری از بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب کشور در تبریز 350 میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: این مرکز در محیطی به مساحت  سه هزار متر مربع در سه ‌طبقه با ظرفیت 250 رک و با قابلیت نصب تعداد یک ‌هزار و 500 سرور فیزیکی و یک ‌هزار و 600 سرور مجازی به بهره ‌برداری می ‌رسد. همچنین برای توسعه و برای بهره ‌برداری از آن بالغ بر 350 میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری شده است.
استاندار آذربایجان ‌شرقی اذعان کرد: در ده سال گذشته تلاش های زیادی برای کاهش وابستگی کشور به شبکه اینترنت جهانی شده است که راه‌اندازی مرکز ملی ارتباطات یکی از اقدامات مهم در این زمینه است.
پورمحمدی با قدردانی از تلاش فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه گسترش زیرساخت‌ها و توسعه فناوری‌های ارتباطی گفت: افزایش مراکز رشد و پارک‌ های آی سی تی از اولویت ‌های استان در حوزه فناوری اطلاعات بوده و اقدامات انجام‌ شده در این راستا کمک بزرگی به توسعه فناوری خواهد کرد.
وی گفت: امید است تا با افزایش مراکز رشد و کارت‌ های آی سی دی و بومی‌ سازی بتوان به موفقیت بسیار زیادی از قبیل همین مرکز داده باشیم.
انتهای پیام/
افزایش مراکز رشد و پارک‌ های آی سی تی از اولویت ‌های استان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار