محمدباقر قالیباف؛

‌حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست/ اقتصاد دیجیتالی راهی برای جبران عقب ماندگی های گذشته

1399/04/08 - 15:33 - کد خبر: 22444 نسخه چاپی

نصر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در حوزه سایبری مجموعه ‌ای در حال افتتاح است که می‌ تواند در کمترین زمان ممکن، بیشترین تاثیرگذاری با شفافیت و عدالت و با اقتصادی‌ ترین روش، مسائل نابسامانی ‌های اقتصادی کشور را حل و فصل کند.

به گزارش نصر، "محمدباقر قالیباف" امروز به صورت پخش زنده از طریق پرتال همراه اول در آئین بهره‌ برداری از بزرگترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور، ضمن افتتاح بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب کشور گفت: با استعانت از درگاه خداوند و در آستانه میلاد حضرت ثامن ‌الحجج (ع) بزرگترین مرکز داده غرب و شمالغرب کشور را افتتاح می ‌کنم و از همه عزیزانی که در این مسیر تلاش کردند به ویژه مدیران گرامی تشکر می ‌کنم.
وی با بیان اینکه ‌حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست، اظهار کرد: ما مجلس یازدهم را در شرایطی شروع کردیم که وضع اقتصادی جامعه چندان خوب نبود موضوعاتی را درباره معیشت مردم می‌شنویم که ای کاش نمی‌دیدیم و نمی‌شنیدیم چرا که خیلی از آنها واقعیت تلخی هستند.
قالیباف با اشاره به اینکه مردم در حوزه مسکن دغدغه جدی و قابل توجهی دارند، افزود: متاسفانه این روزها در رسانه‌ ها حرف از اجاره پشت بام‌ ها زده می ‌شود این در حالی است که در شرایط فعلی باید وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزار مردم، توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ملت شریف ایران، مردمانی قانع هستند و هرگز هیچ اختلاف و تنش و دعوایی را از کسی قبول نمی ‌کنند. اصلی ترین و بزرگترین توقع مردم از مسئولین و دولت مردان، کار صادقانه و تلاش خوب و کار نیک است که بتوانیم مشکلات آنها را برطر ف کنیم. لذا باید در صدد برآمد کاری رضایت بخش برای این ملت باشیم.
وی تصریح کرد: امروز در حوزه سایبری مجموعه ‌ای در حال افتتاح است که می‌ تواند در کمترین زمان ممکن، بیشترین تاثیرگذاری با شفافیت و عدالت و با اقتصادی‌ ترین روش، مسائل نابسامانی ‌های اقتصادی کشور را حل و فصل کند.
قالیباف، اقتصاد دیجیتالی راهی برای جبران عقب ماندگی های گذشته دانست و تاکید کرد: وقتی حرف از اقتصاد دیجیتالی می ‌زنیم یعنی آنکه فرصت بزرگی در اختیارمان است تا عقب ماندگی ‌های گذشته را جبران کنیم. ما باید راه بسیار کوتاهی را طی کنیم که به بزرگترین دستاوردها برسیم.
وی ابراز کرد: با کوچکترین غفلت از جهان سایبری، طبیعتا با شکاف دیجیتالی مواجه خواهیم شد و عقب ماندگی و فاصله ‌مان نسبت به بقیه دنیا بیشتر خواهد بود؛ غفلت بزرگترین خطر و تهدیدی است که می تواند بزرگترین آسیب ها را برما وارد کند.
رئیس مجلس با بیان اینکه بی تردید کمبود اشتغال برای جوانان یک تهدید بزرگ محسوب می شود، اذعان کرد: جوانان ما که هم اکنون در حوزه اشتغال دچار مشکل هستند را به عنوان یک تهدید ببینیم ولی از منظر دیگر نیروی جوان، تحصیلکرده و آشنا به این فضای اقتصاد دیجیتالی را اهمیت داده و بدانیم که آن ها به عنوان بزرگترین سرمایه این عرصه هستند.
قالیباف تاکید کرد: امروز دنیا برای چنین ظرفیت و منابع انسانی لحظه شماری می‌ کند لذا ما در زمره کشورهایی هستیم که بین 5 تا 10 کشور دنیا از منظر ظرفیت نیروی انسانی هستیم که می ‌توانیم از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.
وی ادامه داد: نگاه و مسیر ‌مجلس یازدهم کمک به همه عزیزان در بخش ‌های مختلف دولتی و خصوصی و شرکت‌ های بزرگ و کوچک و روستائیان که در حال ساخت صنایع دستی هستند است تا بتواند آن ها را به بازارها جهانی معرفی کند.
وی گفت: با توجهی که در سال های خدمت در شهرداری تهران به حوزه های دیجیتالی داشتم، می توانم بگویم که تهران که از 70 کیلومتر فیبرنوری برخوردار بود، امروز بیش از دو هزار کیلومتر فیبر نوری دارد و همه شهرها می توانند این مسیر را طی کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس آماده اصلاح قوانین و رفع خلاء های قانونی است، تاکید کرد: یک کار موفق زمانی اتفاق می ‌افتد که ما همه باهم همدل و همزبان باشیم. همه ما باید در ارتباط با رفتارهای خارج از قانون و مشکلاتی که در حوزه ساختارهایی که برای ما پیش بینی می ‌شود، تابع قانون باشیم و به قانون احترام بگذاریم. اگر احساس می شود که قانون نیاز به اصلاح دارد به سرعت مطرح شود، ما در مجلس خدمتگزاریم و آماده رفع خلاهای قانونی و اصلاح قوانین هستیم.
قالیباف با بیان اینکه تحول در مجلس یازدهم مبتنی بر شفاف سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدسازی است، خاطرنشان کرد: حوزه فضای مجازی نیز اگر از این چهار شاخص برخوردار باشد، نه تنها به جلوگیری از فساد کمک می کند، بلکه موجب ارتقای مدیریت و اثرگذاری و اثربخشی می شود.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای مردمی سازی و اقتصاد دیجیتال است. تمام بخش های دولتی، خصوصی و حتی شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاستگذاری و نظارت و هدایت کلان این حوزه را دارد، می تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب های ناشی از آن گفت: هرچند بخشی از کسب وکارها و حوزه ها با شیوع این بیماری آسیب دیدند، اما برای فضای مجازی فرصتی ایجاد شد که باید حداکثر استفاده را از آن ببریم. در حوزه آموزش و راه اندازی سامانه شاد اقداماتی انجام گرفت، اما با توجه به توسعه عدالت آموزشی باید خدمات قابل توجهی به مردم به ویژه روستانشینان و حاشیه نشینان که از امکاناتی چون موبایل هوشمند برخوردار نیستند، ارائه شود.
قالیباف تاکید کرد: از سوی دیگر برای توسعه عدالت آموزشی، شرکت هایی که دارای تعهدات اجتماعی هستند، می توانند به مردم مناطق محروم در این زمینه کمک کنند. شرکت های دانش بنیان نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.
رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم موضوع معیشت، اشتغال و اقتصاد را با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر در دستور کار قرار داده و معتقد است تقویت این مسیر کوتاهترین، عادلانه ترین و اقتصادی ترین راه متناسب با شرایط فعلی کشور است.
انتهای پیام/
‌حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست/ اقتصاد دیجیتالی راهی برای جبران عقب ماندگی های گذشته سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار