فرماندار مرند؛

۱۳۹ هکتار از اراضی مرند زیر کشت گل محمدی است

1399/04/08 - 10:49 - کد خبر: 22409 نسخه چاپی

نصر: فرماندار مرند با اشاره به وجود ۱۳۹ هکتار سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش نصر، داود گرشاسبی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از اراضی گل محمدی در روستای میاب در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه ارقام کشت شده گل محمدی در شهرستان مرند از نوع کاشان و مخملی است، اظهار کرد: کشت گل محمدی در اراضی شیب دار و تکمیل صنایع پایین دستی آن از اولویت های ماست که ضمن حفاظت از فرسایش اراضی، صرفه اقتصادی نیز دارد.
وی افزود: پایلوت اجرایی این طرح در روستای میاب به عنوان بزرگ ترین بوستان گل محمدی شمال غرب کشور در سطح ۷ هکتار به بهره برداری رسیده و پنج هکتار دیگر برای سال جدید آماده کشت شده است.
فرماندار مرند گفت: چندین روستا با شرایط و اقلیم روستای میاب و مناسب برای کشت گل محمدی در مرند، مکان یابی و برنامه های ترویجی در آنها شروع شده است. 
وی با اشاره به روستاهای دارای شرایط کشت گل محمدی در شهرستان مرند اظهار کرد: روستاهای میزاب، زمهریر، کوه کمر، زنوزق، درق، زنوز، زرغان، دوگیجان، مجید آباد، قینر و روستاهای دامنه کوه میشو، برای کشت این محصول مناسب هستند. 
گرشاسبی افزود: تولید انواع اسانس تا نوع سوم در برنامه صنایع تبدیلی این محصول می باشد.
شهرستان مرند دارای ۹۵ هزار هکتار اراضی زیرکشت کشاورزی و باغی است که از این میزان ۴۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۶ هزار هکتار اراضی دیم که نسبت زمین های آبی ۵۲ درصد و اراضی دیم ۴۸ درصد می باشد.
انتهای پیام/
۱۳۹ هکتار از اراضی مرند زیر کشت گل محمدی است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار