سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی سراب؛

سد خاکی روستای قیصرق مهربان همچنان قربانی می‌گیرد/ جان باختن 5 نفر در 15 روز در سدها

1399/04/08 - 10:03 - کد خبر: 22406 نسخه چاپی

نصر: سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی سراب از غرق شدن جوان ۱۸ ساله و مصدومیت دو نفر در سد خاکی روستای قیصرق مهربان خبر داد.

به گزارش نصر، حجت هدایتی امروز در سراب اظهار داشت: عصر امروز  ۷ تیرماه ۹۹ حوالی ساعت ۱۸ و 55 دقیقه به‌دنبال اعلام این حادثه به اپراتوری اورژانس سراب  مبنی‌بر غرق شدن یک نفر در سد خاکی روستای قیصرق از توابع بخش مهربان، بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ مهربان به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: متاسفانه در این حادثه یک جوان ۱۸ ساله در سد مفقود شده و دو نفر مصدوم شده بودند که مصدومان حادثه  بعد از انجام اقدامات درمانی لازم پیش بیمارستانی توسط اورژانس ۱۱۵ مهربان به بیمارستان امام خمینی (ره) سراب انتقال داده شدند.

بیرون کشیدن جسد فرد دیگر غرق شده در سد قیصرق مهربان
کمال مفتخری  مسوول تیم اعزامی جمعیت هلال احمر مهربان  گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر مهربان دقایقی پیش جسد فرد غرق شده در سد قیصرق بخش مهربان را از آب بیرون کشیدند.
وی گفت: عصر روز پنجشنبه ۵ تیرماه ۹۹جسد یک فرد غرق شده دیگر در سد روستای قیصرق از توابع بخش مهربان شهرستان سراب توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر مهربان  از آب بیرون کشیده شد و جسد برای احراز هویت تحویل پزشکی قانونی شد.
 مسوول تیم اعزامی جمعیت هلال احمر مهربان افزود: دو روز پیش سه‌شنبه ۳ تیرماه ۹۹ جسد یک نفر از اهالی تبریز که در سد قیصرق مهربان غرق شده بود را نجاتگران هلال احمر از آب بیرون کشیدند، باتوجه به اینکه در ساحل سد ۲ فقره قلاب ماهیگیری وجود داشت و احتمال اینکه فرد غرق شده تنها نباشد و  همراه داشته باشد وجود داشت ولی با توجه به اعلام بستگان فرد غرق شده مبنی‌بر تنها بودن وی عملیات خاتمه یافت.
 مفتخری تصریح کرد: به احتمال قوی فردی که عصر امروز پنجشنبه ۵ تیر ۹۹ جسدش  بر روی آب سد قیصرق  پیدا شده  همان فردی باشد که دو روز پیش به همراه دوستش در سد حضور یافته و هر دو غرق شده‌اند که جسد فرد اولی روز سه‌شنبه و جسد دیگری امروز پنجشنبه ۵ تیر از آب بیرون کشیده شد و  تحویل مراجع مربوطه شد.
گزارش فارس حاکی است، دو نفر دیگر هم در هفته‌های  گذشته در سد الخلج تیکمه‌داش بستان‌آباد غرق شده بودند که در طول ۱۵ روز اخیر 5 نفر در این دو سد در استان آذربایجان‌شرقی غرق و جان خود را از دست داده‌اند.
دریاچه سدها به‌علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی نامشخص بوده همچنین به‌دلیل باتلاقی بودن مکان بسیار خطرناکی برای شناکردن است. لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن، خطر مرگ را برای شناگران به همراه دارد.
انتهای پیام/
سد خاکی روستای قیصرق مهربان همچنان قربانی می‌گیرد/ جان باختن 5 نفر در 15 روز در سدها خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار