خبر/

نخستین خانه تشکل‌های گردشگری کشور در اردبیل راه‌اندازی شد

1399/04/07 - 16:33 - کد خبر: 22391 نسخه چاپی

نصر: نخستین خانه تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری کشور روز شنبه طی آیینی با حضور رییس و اعضای جامعه هتلداران ایران در خانه تاریخی ارشادی اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش نصر، رییس جامعه هتلداران ایران در این آیین، استان اردبیل را از استان‌های موفق در حوزه ایجاد تعامل، انسجام و همبستگی بین تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی خانه تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری در این استان سند این موفقیت محسوب می‌شود.
جمشید حمزه‌زاده، اختصاص خانه‌های تاریخی مهم از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل برای فعالیت این تشکل‌ها را نشان دهنده حمایت حداکثری متولیان گردشگری استان از تشکل‌های حرفه‌ای این حوزه دانست و افزود: راه‌اندازی این تشکل موجب تعامل هر چه بیشتر این تشکل‌ها خواهد شد.
وی با اشاره به پیشتازی جامعه هتلداری استان اردبیل در زمینه استانداردسازی مراکز اقامتی، آموزش کارکنان و ارائه‌دهندگان خدمات و نیز سرمایه‌گذاری در بخش اقامتی صنعت گردشگری اظهار داشت: احداث هتل‌های پنج‌ستاره در اردبیل گامی بزرگ در تامین زیرساخت‌های گردشگری در این استان به شمار می‌رود.
رییس جامعه هتلداران ایران، نبود انسجام لازم را از جمله مشکلات تشکل‌های فعال در زمینه گردشگری در کشور دانست و گفت: برای حل مشکلات این حوزه باید از تجربه استان اردبیل در این زمینه استفاده شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این آیین با اشاره به تعطیلی بسیاری از اصناف بر اثر توقف سفرها و فعالیت‌های بخش گردشگری در پی شیوع کرونا گفت: گردشگری نقش اساسی در اشتغال، درآمدزایی و ارزش افزوده استان اردبیل دارد و بیماری کرونا موجب خسارت زیاد به این بخش‌ها در این استان شده است.
نادر فلاحی نقش و اهمیت تشکل‌های حرفه‌ای در رونق صنعت گردشگری در ایام پساکرونا را مهم خواند و افزود: از طریق رایزنی با تشکل‌های حرفه‌ای، در صدد برنامه‌ریزی خلاق و مبتکرانه برای ارائه خدمات در دوران پساکرونا هستیم.
وی واگذاری مکان برای تعامل و هم‌اندیشی این تشکل‌ها را یکی از مطالبات اساسی تشکل‌های گردشگری استان در گذشته عنوان کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی نخستین خانه تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری کشور در اردبیل، گامی بزرگ در این راستا برداشته شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اضافه کرد: کانون تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری استان متشکل از اجتماع نمایندگان انجمن‌های حرفه‌ای استان بوده و نمایندگی کلیه تشکل‌های گردشگری استان را بر عهده دارد.
وی همچنین گفت: این کانون نماینده جامعه حرفه‌ای هتل‌ها و مراکز اقامتی، انجمن سلامت، تندرستی و آبدرمانی، انجمن حرفه‌ای واحدهای پ‍ذیرایی بین‌راهی، انجمن حرفه‌ای مراکز تفریحی، انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری، انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن حرفه‌ای مراکز آموزشی مطالعاتی و پژوهشی، انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی، انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز گردشگری سلامت و انجمن حرفه‌ای گردشگری الکترونیک است.
فلاحی، رسیدگی به اختلاف بین انجمن‌ها در هر استان را از جمله وظایف این کانون ذکر کرد و افزود:‌ اعضای کانون انجمن‌های حرفه‌ای بخش گردشگری از اجتماع روسای هیات مدیره انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری استان به علاوه یک نفر نماینده اداره کل به عنوان عضو ناظر تشکیل شده است.
وی بیان کرد: در استان اردبیل معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان‌های ۲۵ گانه مردم‌نهاد را با همکاری معاونت سرمایه‌گذاری در کنار این تشکل‌ها در خانه تشکل‌ها در خانه تاریخی ارشادی جای داده تا از ظرفیت سمن‌ها برای تحقق اهداف توسعه‌ای در حوزه گردشگری استفاده شود.
انتهای پیام/
نخستین خانه تشکل‌های گردشگری کشور در اردبیل راه‌اندازی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار