رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی خبر داد:

تولید پهپاد در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

1399/04/07 - 12:30 - کد خبر: 22364 نسخه چاپی

نصر: رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: شرکت "صنایع هواپایه گستره طوبی" مستقر در پارک علم و فناوری این استان توانسته پهپاد نقشه برداری پیشرفته را تولید و روانه بازار هدف کند و آذربایجان‌غربی را در زمره تولیدگنندگان پهپاد قرار دهد.

به گزارش نصر، علی‌محمد نیکبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: دوربین خاصی بر روی این پهباد نصب است که توانایی اسکن تصاویر کل منطقه را به آن می دهد.
وی ادامه داد: شرکت صنایع هواپایه گستره طوبی موفق به اخذ مجوز دانش بنیان نوپا تولیدی نوع یک از طرف کارگروه تشخیص و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان شده تا در حوزه فناوری  ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته فعال بوده و در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی اقدام به تولید محصول کند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی بیان کرد: شرکت صنایع هواپایه گستره طوبی توانسته با تولید این محصول فناوری برای هشت نفر از جوانان فعال این حوزه اشتغال‌زایی کند.
وی اظهار داشت: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز جوانان نخبه استان را فراهم کند.
وی گفت: اولویت پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با توجه به تولیدات شرکت‌های فعال، توجه به نیازهای استان و سرمایه‌گذاری در این بخش است.
پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.
این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.
به تازگی شرکت‌های دانش بنیان نوپا به دو دسته نوع یک و نوع دو تقسیم شده‌اند، در گذشته این شرکت‌ها به شرکت‌هایی گفته می‌شود که تازه تاسیس بوده و کمتر از سه سال از تاسیس آن ها گذشته باشد.
این شرکت‌ها اظهار نامه مالیاتی ندارند و یا درآمد آن‌ها در اظهار نامه مالیاتی صفر است؛ شرکت‌های نوپا اغلب متشکل از سه الی چهار نفر پرسنل هستند که به صورت پاره وقت در این شرکت‌ها فعالیت می‌نمایند.
انتهای پیام/
تولید پهپاد در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار