رییس قوه قضاییه:

سال ۹۹، سال افزایش نظارت‌های کیفی و کمی در قوه قضاییه است

1399/04/07 - 10:52 - کد خبر: 22351 نسخه چاپی

نصر: همایش سراسری قوه قضاییه همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله بهشتی در حال برگزاری است.

به گزارش نصر، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت آیت الله بهشتی، همایش سراسری قوه قضاییه با حضور آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه، اعضای شورای عالی قوه قضاییه، روسای کل دادگستری‌ها و اعضای شورای قضایی استان‌های کشور در حال برگزاری است.
آیت الله رییسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و درود به روح بلند شهدا، اخلاص، توجه به علم و دانش، خداترسی و پروا از حضرت حق، تقوای الهی، تفکر و اندیشه و عمل انقلابی و ولایتمداری را از ویژگی‌های بازر آیت الله شهید دکتر بهشتی عنوان کرد و گفت: شخصیت شهید بهشتی امروز به عنوان یک الگو همواره در دستگاه قضایی و کشور، مطرح است و گردهمایی ما با نام او، معنویت و برکت به این اجتماع می‌دهد.
وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی مدیران دستگاه قضایی، قضات و کارکنان بیان داشت: تلاش وافری صورت گرفت که همواره با شرایط و وضعیت کرونا، کار در دستگاه قضایی با کندی مواجه نشود و حقوق مردم ضایع نگردد.
رییس قوه قضاییه تصریح کرد: در دادسراها، زندان‌ها و بخش‌هایی از دستگاه قضایی که متکفل کار مردم بودند، تلاش این بود که کار انجام شود؛ ولو اینکه خودشان در خطر قرار گیرند.
آیت الله رییسی افزود: رصد آمارها در استان‌ها نشان می‌دهد که علیرغم تنگناهای کاری و مشکلات اداری، تلاش‌هایی از ناحیه همکاران صورت گرفت که از برنامه‌ها عقب نمانیم.
وی خاطرنشان کرد: تا روزهای پایان سال ۹۸، قضات پرونده‌هایی را به منازلشان بردند و تلاش کردند که گزارشات و پرونده‌ها دچار افت نشود و مردم در این رابطه اذیت نشوند که جای تقدیر و سپاس دارد.
رییس قوه قضاییه با بیان اینکه رسیدگی هایی که در سال ۹۸ انجام شده نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است، گفت: اگرچه شاهد کاهش ورودی پرونده نسبت به سال های گذشته هستیم، اما رسیدگی ها افزایش یافته است.
آیت الله رییسی آمار پرونده های معوق رسیدگی شده در سراسر کشور طی سال گذشته را ۵۶ درصد اعلام کرد و افزود: در برخی استان ها این رقم تا هفتاد درصد هم بوده است که ناشی از همت و تلاش های صورت گرفته است.
آیت الله رییسی، سال ۹۹ را سال افزایش نظارتهای کیفی و کمی در قوه قضاییه اعلام کرد و با تاکید بر لزوم سلامت اداری در دستگاه قضا گفت: آمار تخلفات در قوه قضاییه بالا نیست ولی همین میزان تخلف هم نباید در سیستم قضایی باشد.
وی با اشاره به کاهش پرونده‌های معوقه که آن را حاصل تلاش جهادی همکاران قضا در سراسر کشور دانست ابراز امیدواری کرد سال ۹۹ به عنوان سالی بدون پرونده‌های معوق اعلام شود.
آیت الله رییسی با تاکید بر لزوم حمایت قضایی از محرومان و اقشار ضعیف جامعه متذکر شد: نباید کسی به خاطر نداشتن تمکن مالی از دادرسی و احقاق حقوق محروم شود.
رییس قوه قضاییه در همین راستا خواستار ایجاد ساز و کاری شد تا کسانی که فاقد توان مالی برای تامین هزینه‌های دادخواهی هستند بتوانند از امکانات و خدمات قضایی بهره مند شوند.
وی همچنین با اشاره به تلاشهای دشمنان برای مساله سازی برای قوه قضاییه بر لزوم تبیین اقدامات و تصمیمات قضایی در جهت تنویر افکار عمومی تاکید کرد.
آیت الله رییسی گفت: دستگاه قضایی بر اساس خوشایند و بدآمد دیگران عمل نمی کند و نباید اجازه داد دشمن در صحنه سازی و عملیات روانی علیه نظام و سیستم قضایی موفق شود.
رییس قوه قضاییه با تاکید بر اندیشه، انگیزه تحول و عمل انقلابی بعنوان الزامات تحول قضایی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی پویا و توانمند و مقتدر در سایه نگاه تحولی و اقدامات انقلابی و جهادی مدیران تحقق می‌یابد.
انتهاتی پیام/
 سال ۹۹، سال افزایش نظارت‌های کیفی و کمی در قوه قضاییه است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار