خبر/

وزارت دفاع سه فروند جنگنده جدید کوثر را به ارتش تحویل داد

1399/04/05 - 11:17 - کد خبر: 22280 نسخه چاپی

نصر: وزارت دفاع سه فروند جنگنده جدید کوثر را به نیروی هوایی ارتش تحویل داد.

به گزارش نصر، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح پنجشنبه طی مراسمی در اصفهان سه فروند جنگنده جدید کوثر ساخت ایران را به نیروی هوایی ارتش تحویل داد.
در این مراسم علاوه بر امیر حاتمی وزیر دفاع و سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر خلبان نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند.
بر اساس این گزارش، جنگنده کوثر به عنوان نخستین جنگنده ایرانی مرداد سال 1397 طی مراسمی با حضور رئیس جمهوری و تعدادی از مسئولان عالی رتبه کشوری و لشکری بطور رسمی رونمایی شد.
ارتقاء توان رزم و آموزش خلبانی نیروی هوایی ارتش، بومی سازی سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته نسل ۴، سامانه های مکانیکی و هیدرولیکی، موتور با به کارگیری شبکه گسترده شرکت های دانش بنیان و سازمان های صنعتی وزارت دفاع، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از جمله اهداف ساخت این جنگنده ایرانی است.
همچنین بهره گیری از سیستم معماری یکپارچه پیشرفته اویونیک (الکترونیک هوانوردی) و کنترل آتش با استفاده از شبا داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل ۴، بهره گیری از فناوری نمایشگرهای چندمنظوره تمام دیجیتال، بهره گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه روی مقابل خلبانان (HUD) به منظور افزایش دقت اصابت سلاح و مهمات، بهره گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره کنترل آتش جهت بالا بردن کشف اهداف و تهدیدات و بهره گیری از ناوبری دقیق به صورت رادیویی و مستقل و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمند از مهمترین ویژگی‌ها و دستاوردهای تولید این هواپیماست.
خط تولید این جت جنگنده از آبان سال 1397 کار خود را آغاز کرده است. این هواپیما در ۲ نوع تک کابین و دو کابین قابل تبدیل خواهد بود که نوع دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته کاربرد دارد. با تولید جنگنده کوثر، در کل هواپیما ۱۶ و نیم میلیون دلار و در بخش اویونیک ۷ و نیم میلیون دلار صرفه جویی شده است.
انتهای پیام/
وزارت دفاع سه فروند جنگنده جدید کوثر را به ارتش تحویل داد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار