در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای اسکو عنوان شد؛

انتقاد فرماندار اسکو از روند بسیار کند مطالعه وطرح بازنگری کندوان

1399/04/05 - 07:52 - کد خبر: 22260 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان اسکو از روند بسیار کند مطالعه و طرح بازنگری روستای توریستی و تاریخی کندوان انتقاد کرد.

به گزارش نصر، بابک رضی منش، در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان اسکو با انتقاد از سرعت بسیار پایین طرح بازنگری و تلفیق طرح هادی و طرح جامع کندوان اظهار داشت: اتمام طرح مطالعاتی مذکور لازمه ورود به فاز عملیات اجرایی و شروع پروژه‌ها بوده که عدم آماده شدن آن امکان شروع عملیات اجرایی و ساماندهی را از شهرستان سلب کرده است.
وی بیان کرد: مطالعه و طرح بازارچه سنتی کندوان آماده شده و منتظر تأمین اعتبار جهت شروع عملیات اجرایی هستیم و لازمه ساماندهی تجاری‌های غیر مجاز و کانکس‌هایی که در سال‌های قبل در کندوان مستقر شده، احداث بازارچه سنتی است.
وی در ادامه از اجرای ۳۰۰۰ متر مربع سنگ فرش از محل اعتبارات ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از محدوده هتل لاله کندوان تا ورودی روستا خبر داد و افزود: تا کنون قریب به ۹۰ درصد معابر روستای کندوان سنگ فرش شده و تلاش می‌کنیم تمام معابر این روستای ارزشمند سنگ فرش شود.
رضی منش از دو اقدام بسیار ارزشمند در روستای کندوان شامل طرح تصویب حریم روستای کندوان در شورای حرایم کشور و تخصیص اعتبار لازم جهت مقام سازی کران‌ها خبر داد و گفت: با جدیدت پیگیر هر دو موضوع هستیم که در سال‌های قبل توجهی به این موضوعات مهم نشده است.
وی بیان کرد: در راستای عملیاتی کردن طرح‌های درآمد زایی در دهیاری‌ها، مجتمع تجاری اقامتی جهت فروش محصولات روستایی و تأمین اقامت گردشگران در روستای اسفنجان ایجاد خواهد شد و زمین این طرح نهایی شده و در مراحل پایانی تصویب و اخذ مجوز است.
وی ادامه داد: پروژه کنار گذر اسفنجان یکی از پروژه‌های اولویت دار و بسیار مهم شهرستان بوده که ضروری است تخصیص اعتبارات جهت تسریع در عملیات اجرایی این پروژه انجام شده و با جدیت دستگاه‌های اجرایی حداکثر تا دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.
رضی منش، پروژه خانه مسافر روستای عنصرود را از پروژه‌های بسیار موفق و در راستای ارتقای زیرساخت‌های گردشگری روستای مذکور برشمرد و گفت: در صورت تخصیص اعتبارات تا هفته دولت سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: اجرای فاز دوم طرح هادی در روستاهای هدف گردشگری گنبرف و عنصرود بسیار ضروری بوده و انتظار می‌رود طرح‌های هادی این روستاها با رویکرد گردشگری و جداره و بدنه سازی مناسب طراحی و اجرایی شود.
وی در ادامه با انتقاد از نبود طرح توسعه در روستای گنبرف و برخی از روستاهای شهرستان اظهار کرد: بخشداری، بنیاد مسکن و دهیاری در راستای پیش بینی زمین مناسب برای تأمین مسکن و طرح توسعه روستاها اقدام جدی کنند.
رضی منش از کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی مجتمع چند منظوره روستای کرد آباد خبر داد و گفت: این پروژه که از طرح‌های درآمد زایی دهیاری است با زیربنای حدود ۱۵۰۰ متر مربع و با تسهیلات ارزان قیمت در حداقل زمان اجرایی خواهد شد.
فرماندار شهرستان اسکو در پایان گفت: زیرسازی و جدول گذاری برخی از معابر روستای دیزج امیرمدار، کردآباد و گنبرف توسط دهیاری آماده شده و ضروری است تخصیص قیر رایگان و شروع عملیات آسفالت ریزی در این روستاها به سرعت انجام شود.
انتهای پیام/
انتقاد فرماندار اسکو از روند بسیار کند مطالعه وطرح بازنگری کندوان خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار