پزشکیان؛

منابع مالی کافی در بودجه کشور برای بهداشت و درمان دیده شد

1399/04/04 - 17:19 - کد خبر: 22253 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که منابع مالی بخش بهداشت و درمان در بودجه امسال کافی است، گفت: اگر بحث‌های ارجاع، سطح‌بندی و پزشک خانواده درست اجرا شود، با کمبود منابع مواجه نمی‌شویم.

به گزارش نصر، مسعود پزشکیان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح ساختمان اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این وضعیت اقتصادی مجبور هستیم با صرفه جویی عمل کرده و از حداقل امکانات حداکثر بهره وری را داشته باشیم.
وی با تقدیر از دولت تدبیر و امید در اجرای طرح تحول سلامت، گفت: زمانی مرده مردم را به خاطر پرداخت نکردن هزینه ها از بیمارستان تحویل نمی دادند، اما با کمک مجلس و راه اندازی بیمه سلامت، هزینه درمان نیز رایگان شد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به تصویب قانون پرداخت درصدی از حقوق برای بیمه خدمات درمانی، گفت: با این طرح کلی از اعتبارات بیمه سلامت افزایش یافت.
وی با بیان اینکه در قانون ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها برای بخش سلامت اختصاص یافته است، افزود: یک درصد ارزش افزوده هم برای روستاییان و نیازمندان بود تا در بخش درمان و سلامت مشکلی نداشته باشند.
پزشکیان با بیان اینکه آنچه که باید پاسخگوی مردم باشیم منابع اش موجود است، اظهار کرد: اگر در چارچوب قانون عمل کنیم، قادر هستیم به تمام شهروندان خدمات شایسته ارایه دهیم و باید با اجرای درست قانون به داد محرومان برسیم.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس نیز با بیان اینکه مدیرت هزینه کار حساس و مهمی است، گفت: به نظر می رسد کنترل قیمت ها آن طور که باید بیشتر نیست و این بر اقتصاد مردم فشار وارد می کند.
احمد محرم زاده با بیان اینکه ما مجلسی ها باید اسباب نظارت مان را بیشتر کنیم، افزود: پس از انقلاب بیش از ۶ هزار قانون تصویب شده است که بعضی قوانین متضاد است و در سال جهش تولید باید موانع تولید را رفع کنیم.
انتهای پیام/
منابع مالی کافی در بودجه کشور برای بهداشت و درمان دیده شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار