رئیس گروه کارشناسان مهندسی بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی؛

78 درصد شاغلان در آذربایجان شرقی از ماسک استفاده می‌کنند

1399/04/04 - 14:06 - کد خبر: 22235 نسخه چاپی

نصر: رئیس گروه کارشناسان مهندسی بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی گفت: 78 درصد شاغلان در آذربایجان شرقی از ماسک استفاده می‌کنند و در واحدهای صنفی کوچک با مشکلات بیشتری از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مواجه هستیم.

به گزارش نصر، مجتبی غفاری در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی یکی از اساسی‌ترین راه‌های پیشگیری از کرونا بوده و با وجود تبلیغ‌ها و اطلاع رسانی‌های مکرر از رسانه‌ها در این خصوص، برخی شاغلان آنچنان که باید از ماسک استفاده نمی‌کنند.
وی، ارتقاء پروتکل‌های بهداشتی در تعدادی از مراکز و مجتمع‌های تجاری و صنعتی استان، پاساژها را مستلزم آموزش و فرهنگ سازی عنوان کرد.
وی افزود: در خرداد ماه از تمامی ادارات حداقل یک بار بازدید کردیم، 69 درصد از ادارات استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
غفاری خاطرنشان کرد: مشکلاتی در برخی ادارات مانند دفاتر پیشخوان، بیمه‌ها، پست و بانک‌ها که خدماتشان را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند، داریم که امیدواریم بتوانیم با همکاری نمایندگان فرمانداری‌ها و اتاق اصناف این مشکلات را حل کنیم.
وی اضافه کرد: پس از بازگشایی واحدهای صنعتی و بر اساس آمار اردیبهشت ماه تا خرداد ماه، تمامی واحدهایی با پرسنل بیش از 20 نفر مورد بازرسی و تحت آموزش‌ بازرسان بهداشت حرفه‌ای قرار گرفته‌اند.
وی متذکر شد: با مشارکت بازرسان سازمان صمت، تمامی واحدهای تولیدی مورد بازدید قرار گرفته‌اند و از هر واحد صنعتی و تولیدی حداقل 1.5 بار بازدید به عمل آمده است.
رئیس گروه کارشناسان مهندسی بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی افزود: واحدهای کاری به دو دسته صنوف کوچک با پرسنل کم‌تر از 20 نفر و واحدهای صنعتی و تولیدی با پرسنل بیش از 20 نفر در داخل و خارج شهر و در شهرک‌های صنعتی تقسیم‌ می‌شوند.
وی بیان کرد: با توجه به تشدید بازرسی‌ها 96 درصد از کارگاه‌های صنوف تحت بازرسی قرار دارند و چهار درصد باقی هم یا تعطیل بوده و یا از اولویت بازدید خارج هستند.
وی در خاتمه متذکر شد: 161هزار شاغل در سطح استان توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ای تحت آموزش قرار گرفته‌اند.
انتهای پیام/
78 درصد شاغلان در آذربایجان شرقی از ماسک استفاده می‌کنند خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار