مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی تاکید کرد:

استفاده از توانمندی‌های هنرمندان در نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی

1399/04/04 - 11:20 - کد خبر: 22210 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزایی در جامعه، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در جامعه هنرمندان در تحقق بخشیدن به این امر اهیمت بسیاری است.

به گزارش نصر، رضا اختیار وکالتی در مراسم انعقاد تفاهم نامه آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با سازمان بسیج هنرمندان استان، با اشاره به مفاد این تفاهم نامه، گفت: این تفاهم نامه با هدف آموزش و ارتقاء مهارت هنرمندان و خانواده‌های آنان در حرفه‌های مورد نیاز جهت توانمندسازی شغلی آنان، معرفی، توسعه، نهادینه سازی، عمومیت بخشی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی با تولید محتوا و اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی، هنری، آموزشی و همایش‌ها و سمینارهای مشترک، مسابقات مهارتی و ارتقاء مهارت در زمینه‌ی مهارت‌های جنبی شغلی (اخلاق حرفه‌ای، کارآفرینی، بازاریابی، تنظیم قراردادها و پیمان‌ها، خلاقیت، مهارت‌های کسب وکار، مدیریت بنگاه، امورمالی، حسابداری، بهداشت و ایمنی در محیط کار انعقاد شده است.
وی در خصوص اجرای برخی از دوره‌های آموزشی به صورت مشترک، گفت: در این روش، بخشی از امکانات مورد نیاز دوره‌های آموزشی (فضا،تجهیزات، ابزار، موادمصرفی) توسط یکی از طرفین، و مابقی توسط طرف دیگر تفاهم نامه، تامین خواهد شد.
وی ادامه داد: تعیین سرفصل‌ها و استانداردهای آموزشی مورد نیاز دوره‌های آموزشی در موضوع تفاهم نامه، برگزاری دوره‌های ‌آموزشی مورد نیاز مطابق مقررات سازمان در مراکز تابعه ‌توسط‌ مربیان مراکز و یا با اعزام ‌مربی به ‌کارگاه‌های تجهیزشده توسط بسیج بر اساس شرایط ‌تعیین‌شده‌ در قراردادهای‌ آموزشی ‌دو طرف از دیگر موارد این تفاهم نامه آموزشی است.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان نیز با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ارتقاء سطح مهارت اقشار مختلف جامعه، استفاده از این امکانات و آموزش‌ها را در جهت اشتغال جوانان و افراد جویای کار در جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد.
حامد شب خیز، نیازسنجی مهارت‌های مورد نیاز هنرمندان عضو و خانواده‌هایشان، برگزاری برنامه‌ها و آموزش‌های فرهنگی و هنری برای کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای به درخواست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و معرفی جوانان ماهر و توانمند از بین اعضا و خانواده‌های آنان جهت شرکت در مسابقات استانی و ملی مهارت را از تعهدات سازمان بسیج هنرمندان در این تفاهم نامه آموزشی عنوان کرد.
وی، افزود: تدوین استانداردها و سرفصل‌های مورد نیاز جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز فاقد استاندارد، تهیه و تنظیم محتوای آموزشی تئوری و عملی بر اساس استانداردهای مهارت شغل و آموزشی موجود، حمایت از اجرای مسابقات مهارت با رویکرد مشارکت حداکثری جوانان و اعضای مستعد و کسب حداکثر افتخار برای استان، از مهمترین تعهدات مشترک در این تفاهم نامه است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، این تفاهم نامه آموزشی در 11 ماده و 39 بند، به امضای رضا اختیار وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و حامد شب خیز، رییس سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی رسید. این تفاهم نامه در راستای همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و آموزش‌های مهارتی و شغلی مورد نیاز اعضا و پرسنل طرفین منعقد شد.
انتهای پیام/
 استفاده از توانمندی‌های هنرمندان در نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار