مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تبریز خبر داد:

پیش بینی خرید سه هزار و 500 تن کلزا از مزارع تبریز

1399/04/04 - 09:52 - کد خبر: 22202 نسخه چاپی

نصر: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان تبریز با اشاره به عملکرد بالای یک هزار و 800 کیلوگرم در هکتار مزارع کلزای این شهرستان، گفت: پیش بینی می‌شود امسال سه هزار و 500 تن کلزای این شهرستان خریداری شود.

به گزارش نصر، فرامرز افشانی در حاشیه مراسم کل گیری مزرعه نمونه کلزای استان اظهار کرد: حدود ۴۴ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان تبریز وجود دارد که از این تعداد ۲۲ هزار هکتار به اراضی دیم و ۲۲ هزار هکتار نیز به اراضی آبی اختصاص یافته است.
وی با بیان این‌که سه هزار و 200 هکتار از اراضی آبی به صورت باغ است، گفت: پیش بینی می‌شود که از حدود ۲۹ هزار تن از اراضی دیم و آبی شهرستان، گندم برداشت شود.
وی در خصوص مزارع کلزای تبریز، اظهار کرد: بالای 50 درصد از کلزای استان در حدود دو هزار و 600 هکتار از اراضی شهرستان تبریز، کشت می‌شود؛ سه مرکز خرید در شهرستان آماده خرید و 40 واحد کمباین نیز آماده برداشت کلزا هستند.
افشانی با اشاره به حساس بودن زمان برداشت کلزا، متذکر شد: از بهره برداران تقاضا می‌شود تا کلزا را در زمان مناسب برداشت کنند وگرنه با ریزش بالای محصول مواجه خواهند شد.
وی ادامه داد: مراسم کل گیری مزرعه نمونه کلزا با هدف انتخاب مزرعه نمونه استانی و سپس مزرعه کلزای نمونه کشوری برگزار شده است.
انتهای پیام/
 پیش بینی خرید سه هزار و 500 تن کلزا از مزارع تبریز خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار