100 هزار میلیارد تومان مابه‌التفاوت ارز ترجیحی به جیب نور چشمی‌ها رفت

ورود پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی سازی کشور به فاز جدید

1399/04/04 - 07:58 - کد خبر: 22197 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ثروت مردم ماشین سازی تبریز، هپکوی اراک، کشت و صنعت مغان و هفت تپه است که به ثمن بخس واگذار شده و توانسته‌ایم آنها را بازگردانیم و یا در مرحله اعاده به بیت‌المال است؛ اکنون با به زندان رفتن رئیس سابق سازمان خصوصی سازی پرونده در مرحله جدیدی قرار گرفته است.

به گزارش نصر، احمد علیرضابیگی  ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت معصومه ( س ) و هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: تقدیر ویژه دارم از رئیس قوه قضائیه که حرکت جسورانه این عالم بزرگوار در دلگرم ساختن مردم بیش از پیش توانسته است ایفای نقش کند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه وضعیت اقتصادی کشور و سفره های مردم  که کوچک شده است، افزود: این وضعیت معلول بی عدالتی و غفلت از رهنمودها و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: 14 میلیارد دلار ثروت این کشور را هر سال در اختیار دولت قرار می‌دهیم که گزارش امروز آقای پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی حکایت از این داشت که 100 هزار میلیارد تومان مابه التفاوت ارز ترجیحی به جیب عده‌ای خاص رفته و مردم ما نتوانستند از ارزانی کالا چیزی را حس کنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: یعنی ما هم شلاق را نوش جان کردیم، هم پیاز را خوردیم و هم جریمه را پرداخت کردیم و نارضایتی مضاعف مردم را امروز شاهد هستیم؛ بهترین موضوع در این رابطه ماجرای شکر است که امروز در بازار خرده فروشی کیلویی 10 هزار تومان به فروش می رسد و قیمت جهانی شکر 220 دلار است یعنی هر کیلو شکر 22 سنت و با هزینه سربار 25 سنت یعنی یک چهارم دلار می شود؛ اگر دلار را دلار 20 تومان امروز دولت آقای روحانی ببینیم یعنی قیمت آن باید 5 هزار تومان باشد نه 10 هزار تومان در حالی که ما برای خریدن نیشکر ارز 4200 هزار تومان دادیم اما مردم هیچ بهره‌ای از این شکر و اقلام اساسی که باید ارزان تهیه می‌شدند نبردند.
علیرضا بیگی افزود: ثروت مردم همان 35 میلیارد دلار ثروتی است که به بازار ریخته شده برای اینکه قیمت طلا و ارز کنترل شود اما خودشان به بازار تزریق و خودشان هم خریداری کردند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ثروت مردم ما میلیون ها دلاری است که به امثال مش قربانعلی و اسدبیگی  و آدم هایی داده شده که هیچ مالی را وارد کشور نکردند و یا سعی کردند زیاده نمایی کنند.
وی یادآور شد: ثروت مردم ماشین سازی تبریز، هپکوی اراک، کشت و صنعت مغان و هفت تپه است که به ثمن بخس واگذار شده و توانسته‌ایم آنها را بازگردانیم و یا در مرحله اعاده به بیت‌المال است؛ اکنون با به زندان رفتن رئیس سازمان خصوصی سازی پرونده در مرحله جدیدی قرار گرفته است.
انتهای پیام/
ورود پرونده رئیس سابق سازمان خصوصی سازی کشور به فاز جدید نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار