رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس؛

اولویت اصلی کمیسیون آموزش «ساماندهی آموزش کشور در دوران کرونا» است

1399/04/03 - 17:54 - کد خبر: 22192 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، ساماندهی حوزه آموزش کشور در دوران کرونا را اولویت اصلی این کمیسیون در مقطع کنونی برشمرد.

به گزارش نصر، علیرضا منادی سفیدان درباره اولویت‌های کمیسیون آموزش مجلس یازدهم، اظهار کرد: حوزه، آموزش، تحقیقات و فناوری در شرایط عادی مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف داشت اما با شیوع ویروس کرونا، کیفیت در حوزه آموزش به طور کلی تحت الشعاع قرار گرفت.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رضایت چندانی از آموزش‌های مجازی وجود ندارد، افزود: در حوزه آموزش و پرورش تقریبا دو سوم مباحث پیش از شیوع ویروس کرونا تدریس شده بود اما در دانشگاه‌ها در همان اول ترم ویروس کرونا به درس دانشجویان لطمه زد که ضرورت دارد هر استانی و دانشگاهی بر اساس مقتضیات خود تصمیم گیری کند.
وی اضافه کرد: یکی از پدیده‌های نامطلوبی که ویروس کرونا در آموزش و پرورش ایجاد کرد، افزایش تعداد آمار بازماندگان از تحصیل بود که به دلیل نبود امکانات آموزشی از جمله تلفن همراه هوشمند، لپ تاپ و تبلت از درس دور ماندند.
منادی تصریح کرد: از سوی دیگر کمیسیون آموزش اولویت‌های دیگری در حوزه تشدید نظارت بر صندوق ذخیره فرهنگیان و کمک به فرهنگیان از این طریق خواهد داشت و همچنین به مشکلات دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نور نیز ورود خواهد کرد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: عمده‌ترین مسئله در حوزه آموزش، وجود قانون و نبود نظارت است که بر همین اساس ما باید به دنبال نظارت بر حسن اجرای قوانین در این حوزه باشیم.
انتهای پیام/
اولویت اصلی کمیسیون آموزش «ساماندهی آموزش کشور در دوران کرونا» است خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار