خبر/

پیش بینی 3.8 میلیارد دلاری ارزش صادرات غیر نفتی از آذربایجان شرقی

1399/04/03 - 15:15 - کد خبر: 22180 نسخه چاپی

نصر: بر اساس آمار گمرک ایران صاردات غیر نفتی آذربایجان شرقی در سه ماهه اول سال 99 بالغ بر 700 میلیون دلار است که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال به 3.8 میلیارد دلار برسد.

به گزارش نصر، جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان موضوع سیمای تجارت خارجی استان مطرح شد که بر اساس آمار گمرک ایران در سه ماهه نخست سالجاری 417 هزار تن کالای غیر نفتی به ارزش 708 میلیون دلار به مقاصد صادراتی ارسال شده است .
این در حالی ست که با وجود شیوع بیماری کرونا و کاهش شدید مراودات تجاری کشورها ، درصد میانگین سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 1.7 درصد کاهش نشان می دهد.

سازمان صمت ناظر بر نمایشگاه های تخصصی در دوران کرونا
نحوه برگزاری نمایشگاه ها در سال 99 از جمله موضوعات دیگری بود که در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی بر برگزاری موضوعات تخصصی و شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان خاص و محدود تاکید شد.
علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خواستار تشکیل کمیته تخصصی برای بازنگری مجدد و تعدیل برنامه های مصوب نمایشگاه بین المللی تبریز و عدم اطلاع رسانی عمومی نمایشگاه ها شد .

صادرات هوشمندانه باعث تقویت بازرگانی خارجی می شود
جهانگیری پس از ارائه گزارش وضعیت صادرات محصولات کشاورزی و ظرفیتهای استان توسط مدیران سازمان جاد کشاورزی گفت : تولیدکنندگان محصولات کشاورزی درکنار رعایت موضوعاتی مانند الگوی کشت و دیگر عوامل بهبود دهنده محصولات ، نیم نگاهی به ، تولیدات صادرات محور باشند.
وی ادامه داد : در همین راستا لازم است ارتباط درست و تنگاتنگ بین تولیدکننده و صادرکننده محصولات کشاورزی بوجودآید که لازمه آن شناسایی صادرکنندگان بزرگ این محصولات و برقرای پیوند با کشاورزان محصولات باغی و زراعی لازم است .
معاون اموراقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی قوانین موجود در مناطق آزاد باعث توجیه پذیری واردات می شود ؛ خواستار رفع برخی قوانین موجود در مناطق آزاد تجاری شد.
وی ادامه داد : در برخی موارد بودجه های مالی مناطق آزاد به واردات وصل است که کاملا با وضعیت فعلی اقتصادی کشور در تناقض است و این رویه باید به سمت دریافت عوارض از مسیر صادرات باشد تا متولیان مناطق آزاد به دنبال صادرکننده و نهایتا توسعه صادرات از این مناطق باشند.
انتهای پیام/
پیش بینی 3.8 میلیارد دلاری ارزش صادرات غیر نفتی از آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار