مدیر گروه بهداشت استان زنجان؛

تالارهای پذیرایی و استخرها در زنجان همچنان تعطیل است

1399/04/03 - 15:12 - کد خبر: 22179 نسخه چاپی

نصر: مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با توجه به وضعیت کرونایی تالارهای پذیرایی، استخرها و شهربازی‌ها در این استان همچنان تعطیل است.

به گزارش نصر، جمال نصیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اینکه برگزاری هر نوع مراسم در تالارهای عروسی تخلف است، افزود: در صورت دریافت گزارش مبنی بر انجام چنین کارهایی توسط مالکان علاوه بر پلمب تالارهای پذیرایی، حق فعالیت تا پایان وضعیت کرونایی را نخواهند داشت.
وی اضافه کرد: متاسفانه طی هفته های گذشتته مراسم عروسی زیرزمینی و مجالس ختم با تجمعات زیادی در منازل و حتی باغات رخ داده که بروز همین مساله مشکلاتی را ایجاد کرد و به ابتلای تعداد زیادی به کرونا منتهی شد.
این مسؤول بهداشتی استان ادامه داد: برگزاری هر نوع مراسم بدون مجوز دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان ممنوع بوده و در صورت مشاهده موارد و با همکاری های بین بخشی جلوگیری می شود.
وی اظهار داشت: درصورت مشاهده برگزاری هر نوع مراسم در رستوران ها نیز از فعالیت های آنها ممانعت خواهد شد، چرا که بروز همین مساله می تواند شمار مبتلایان به کرونا را به مراتب افزایش دهد و این مکان ها فقط می توانند به فعالیت روزمره خود ادامه دهند.
نصیری افزود: با توجه به وضعیت کرونایی شهربازی های تعدادی از شهرهای این استان به ویژه زنجان نیز تعطیل بوده و این موضوع مهم به شهرداری اعلام شده که این کار با هدف پیشگیری است.
وی در خصوص نحوه فعالیت مراکز فرهنگی در این استان نیز گفت: در زمان حاضر مراکز فرهنگی و سینماها با شرط رعایت پروتکل بهداشتی و با حداکثر ظرفیت ۵۰ درصد طبق دستور ستاد ملی کرونا بازگشایی شده اند.
مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: بر این اساس در رشته های ورزشی پُر برخورد که در آنها تماس افراد وجود دارد مانند کشتی، جودو و تکواندو اعم از باشگاه های خصوصی و دولتی نیز ممنوع بوده و در این راستا نظارت های لازم از سوی دستگاه های متولی امر به ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان انجام می گیرد.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر به دلیل افزایش شمار بیماران کرونایی این استان نظارت های کارشناسان بهداشت محیط این استان در مقایسه با گذشته ۲ برابر افزایش یافته که این مهم در راستای پیشگیری از روند افزایشی بیماری است.
نصیری افزود: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر در کنار سایر ارگانها در بحث پیشگیری و کنترل کرونا انجام وظیفه می‌کند و در زمینه سالم سازی و گندزدایی محیط و اماکن عمومی و مهمتر از آن، آموزش به مردم و مراکز خدماتی و  تولید و توزیع مواد غذایی فعالیت می کند.
این مسؤول ادامه داد: به دلیل عدم شناخت کافی از ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی و کاهش مواجهه چهره به چهره از ابزارهای مفید در بحث پیشگیری و کنترل این ویروس است.
وی خاطرنشان کرد:  حفاظت فردی، زدن ماسک و شستشوی مکرر دستها در پیشگیری از انتقال ویروس بسیار مهم است و این باید بیش از گذشته مورد توجه عموم قرار گیرد.
انتهای پیام/
تالارهای پذیرایی و استخرها در زنجان همچنان تعطیل است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار