سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل؛

۲۰ هزار معتاد در استان اردبیل تحت درمان قرار گرفتند

1399/04/03 - 12:09 - کد خبر: 22170 نسخه چاپی

نصر: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۲۰ هزار نفر از گرفتاران دام اعتیاد در چرخه درمان اعتیاد این استان قرار گرفته‌اند.

به گزارش نصر، شهرام حبیب‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به معرفی بهبودیافتگان از اعتیاد جهت دریافت وام خوداشتغالی توسط بهزیستی افزود: معتادان توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای تحت پوشش آموزش و مهارت آموزی قرار گرفته و بر حسب مهارت وام خوداشتغالی می‌گیرند.

وی بیان کرد: این استان در حال حاضر دارای ۹۲ مرکز درمان سرپایی سوء مصرف مواد مخدر با داروهای آگونیست، یک مرکز گذری کاهش آسیب (DIC)، تعداد ۷ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت (کمپ)، تعداد ۲ مرکز اقامتی بلند مدت اجتماع درمان مدار (TC)، یک مرکز سرپناه شبانه مردان و ۵ واحد درمان نگهدارنده با متادون در داخل زندان‌های استان می‌باشد. 
حبیب‌زاده با اشاره به مراکز بهبودی اقامتی میان مدت (کمپ) در استان گفت: در شهرستان اردبیل سه مرکز و شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر، گرمی و پارس‌آباد هر کدام یک  مرکز بهبودی اقامتی میان مدت (کمپ) در حال فعالیت هستند.

رییس کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اردبیل اضافه‌کرد: امسال تجهیز و راه‌اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان استان در ۱۲ هزار متر مربع انجام گرفته و خدمات کاهش آسیب در سکونتگاه‌های غیررسمی استان برای کنترل و کاهش اعتیاد نیز افزایش یافته است.
او در عین حال گفت: پارسال ۵۷ مرد و هشت زن به خاطر سوء مصرف موادمخدر و تاثیرات ناشی از اعتیاد در استان اردبیل جان خود را از دست دادند.
انتهای پیام/
۲۰ هزار معتاد در استان اردبیل تحت درمان قرار گرفتند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار