استاندار آذربایجان‌غربی؛

زیرساخت‌های مخابراتی در روستاهای آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد

1399/04/03 - 10:47 - کد خبر: 22160 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید در راستای توسعه زیرساخت‌های روستایی گفت: در این راستا و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روستاهای دورافتاده این استان از زیرساخت‌های مخابراتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش نصر، محمدمهدی شهریاری عصر روز دوشنبه در دیدار با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اینکه شرایط مرزی این استان و همجواری با سه کشور بر تقویت زیرساخت‌های ارتباطی صحه می‌گذارد، افزود: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی متناسب با جایگاه این استان نیست زیرا توسعه پایدار این خطه از کشور از مسیر توسعه دیجیتال می‌گذرد.
وی با اشاره به مصوبات سفر ۲ سال قبل وزیر ارتباطات به آذربایجان غربی بیان کرد: تقویت پوشش ارتباطی در ۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای جاده‌ای که فاقد پوشش ارتباطی هستند و نیز برخورداری روستاهای دورافتاده از اینترنت از جمله این مصوبات بود که از پیشرفت ۵۰ تا ۹۰ درصدی برخوردار است.
استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات و امکانات مخابراتی لازم، تحول خوبی در عرصه توسعه الکترونیک این استان رخ خواهد داد.
شهریاری با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای مهم توسعه سرویس های ارتباطی نسل نو، ریشه کن کردن بیسوادی در مناطق روستایی است، افزود: این طرح از پیشرفت خوبی برخوردار است و با تکمیل آن می‌توان به جهش در کاهش نرخ بیسوادی به‌ویژه در مناطق روستایی این استان امیدوار بود.
وی، توسعه خدمات الکترونیک دولت به مردم را از دیگر طرح های در دست اقدام با همکاری وزارت ارتباطات عنوان کرد و افزود: این طرح از ۵۰ درصد پیشرفت برخوردار است و با اتمام آن همه خدمات دستگاه های اجرایی در بستر الکترونیک قابل ارائه به مردم خواهد بود.
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این دیدار برای تسریع در اتمام طرح های توسعه ارتباطی از جمله بهره مندی مناطق دورافتاده مرزی از سرویس های ارتباطی نسل نو، کمک به ریشه کن کردن بیسوادی، توسعه دولت الکترونیک و تقویت ارتباطی در جاده های استان آذربایجان غربی قول مساعد داد.
انتهای پیام/
زیرساخت‌های مخابراتی در روستاهای آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار