گزارش معاونت عمرانی شهرداری درخصوص پروژه های عمرانی؛

آسفالت ریزی ۳۵۰ هزار تنی در معابر تبریز طی سال ۹۹/ راه دسترسی مقبره‌الشعرا‌ تا یک ماه آینده از ضلع شمالی محیا می شود

1399/04/02 - 11:12 - کد خبر: 22106 نسخه چاپی

نصر: معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از آسفالت ریزی ۳۵۰ هزار تنی طی سال ۹۹ در سطح شهر تبریز خبر داد.

به گزارش نصر، محمد حسین اسحقی با ارائه گزارشی در خصوص پروژه های عمرانی  شهرداری توضیح داد:امسال ۳۵۰ هزار تن آسفالت ریزی در سطح شهرانجام شده است.
معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه داد: با وجود بیماری کرونا و بارندگی آسفالت ریزی ها با اصول فنی صورت گرفته است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:۵۱ درصد بودجه مناطق شهرداری، برای پروژه های صرفا عمرانی تعلق گرفته است.
اسحقی اذعان داشت:۹۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ارزش ۱۱۸ پروژه‌ عمرانی مجوز دار در مناطق است.
عبدالله تقی‌پور عتضو شورای شهر تبریز در این رابطه اظهار کرد:اعتبارات تخصیص یافته در حوزه حمل و نقل تا امروز در مناطق به مناقصه نرفته است.
‌وی ادامه داداز بین ۹۵۹ پروژه عمرانی که باید اجرایی می شد تنها برای ۷۵ پروژه قرارداد بسته شده است.
تقی پور با بیان اینکه آیا ۴۳۱ پروژه‌ای که صرفا‌ عمرانی است در تیرماه قرارداد آنها بسته‌می‌شود یا خیر، گفت: این ماه ها بهترین زمان اجرای مناقصات عمرانی است که باید هرچه سریعتر عملیاتی شود.
این عضور شورای شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در حوزه زیرسازی و اصلاح آسفالت بسترهای لازم فراهم شده است.
تقی‌پوردر پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: ضروری است که ناظران کارآمد در اجرای آسفالت ریزی نظارت داشته باشند تا پروژه‌های شهرداری در زمینه آسفالت ریزی با کیفیت مناسب اجرا شود و هزینه های شهرداری ازبین نرود.
محمد حسین اسحقی در ادامه توضیحات خود اظهار کرد: قیمت قیر در ماه‌های اخیر دوبرابر شده است، سعی می‌کنیم مصالح مصرفی به خصوص قیر قبل از اتمام خریداری شود.
فرج قلیزاده هم اظهار کرد: آسفالت ریزی ۴ روستای خارج از حریم با کیفیت تر از سطح شهر تبریز صورت می گیرد، در حالی که در قانون آمده هزینه های شهرداری هر شهر باید در خود آن شهر خرج شود نه روستاها ی خارج از حریم، پس این هزینه ها و مصالح با کیفیت باید برای خود تبریز استفاده شود.
در ادامه فریدون بابایی اقدم، دیگر عضور شورای شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: شهرداری باید پاسخگو باشد  که چرا خارج از حریم شهر تبریز اقدام به آسفالت ریزی کرده است.
اسحقی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد:جاده ی آناخاتون در حال تعریض بوده و این پروژه با پیشرفت ۵۰ درصدی روبه رو است.
وی اظهار کرد: راه دسترسی مقبره‌الشعرا‌ از ضلع شمالی تا یکماه آینده ایجاد می‌شود و تاپایان سال دو ضلع دیگر نیز تکمیل خواهد شد.
عبدالله تقی پور نیز در ادامه اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی و کمیته نام گذاری به عناوین و نام گذاری پروژه ها در شهرداری توجه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود  در رابطه با پل پیشقدم عنوان کرد:متاسفانه دلیل تخریب پل پیشقدم ایراد در طراحی یا در اجرایش بوده که باید مشکلات و خطاهای آن مشخص شود.
انتهای پیام/
آسفالت ریزی ۳۵۰ هزار تنی در معابر تبریز طی سال ۹۹/ راه دسترسی مقبره‌الشعرا‌ تا یک ماه آینده از ضلع شمالی محیا می شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار