دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان؛

تمامی کمپ های ترک اعتیاد در آذربایجان شرقی قرنطینه شدند

1399/04/01 - 16:36 - کد خبر: 22078 نسخه چاپی

نصر: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: با شیوع کرونا تمام کمپ های ترک اعتیاد استان قرنطینه شدند و از ماه گذشته جمع آوری معتادان آغاز شده است و تا کنون ۲۵۰ نفر معتاد متجاهر کارتن خواب در استان جمع آوری شد.

به گزارش نصر، رضا استاد رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳ تن مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد، افزود: در این راستا ۷ هزار و ۳۷۲ نفر توزیع کننده مواد مخدر در استان شناسایی و دستگیر شدند .
وی با بیان اینکه ۱۰۳ نفر قاچاقچی عمده شناسایی و دستگیر شدند، ادامه داد: در این مدت ۵ هزار و ۴۲۹ معتاد در استان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۷ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص جمع آوری معتادان‌ متجاهر در سطح استان، گفت: آذربایجان شرقی به استان بدون معتاد متجاهر در کشور شناخته شده که به الگوی کشوری تبدیل شده است.
استاد رحیمی با اشاره به اینکه مرکز ماده ۱۶ الگوی کشوری است، ادامه داد: در این مرکز علاوه بر سم زدایی و ترک اعتیاد به اشتغال افراد نیز توجه شده است.
وی بر حمایت های جامعه و خانواده از بهبودیافتگان گفت: ۹۳ درصد بهبودیافتگان به دلیل عدم حمایت و برخوردهای نامناسب و فشارهای روانی به چرخه اعتیاد بر می گردند و۷ درصد این افراد هستند که کاملا پاک می مانند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه جمعیت ما در حال حاضر جمعیت جوان است، افزود: پیشگیری تنها راه حل برای مبارزه با اعتیاد است و این پیشگیری باید از خانواده ها و حتی مهدکودک ها آغاز شود و نیاز به برخورد علمی در این خصوص داریم.
وی با تاکید بر اینکه باید از برخوردهای قهری پرهیز کرد، گفت: ضروری است آموزش سبک فرزند پروری را رواج دهیم در این راستا نیز طرح یاری گران زندگی در محلات پرخطر شهری و روستایی که بیشترین مصرف قاچاق را دارند اجرا می شود.
استاد رحیمی ادامه داد: سال گذشته هیچ گزارشی مبنی بر کشت مواد مخدر از جمله گل و خشخاش در استان نداشتیم و توانسته ایم با همکاری منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، نیروی انتطامی ، بخشداری ها و مردم رصد خوبی در این خصوص داشته باشیم.
وی افزود: ۱۶۱ هزار نفر جمعیت خانواده های آسیب دیده از موادمخدر شناسایی و تحت پوشش این ستاد قرار گرفته اند.
تمامی کمپ های ترک اعتیاد در آذربایجان شرقی قرنطینه شدند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار