رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در نشست با خبرنگاران مطرح کرد؛ (بخش دوم)

مانع تاراج بیت المال در معدن طلای اندریان می شویم/ هشدار "خلیل اللهی" به مدیران شرکت های مخرب محیط زیست

1399/03/31 - 17:44 - کد خبر: 22020 نسخه چاپی

نصر: رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اقدامات بسیار جدی برای برخورد با متخلفان معدن اندریان صورت داده شده است که به زودی نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد و مطمئن باشید ما جلوی تاراج بیت المال در معدن اندریان و آسیب به محیط زیست را خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار نصر، "موسی خلیل اللهی" ظهر امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار نصر در خصوص اقدامات دستگاه قضایی برای برخورد با صنایع و معادن آلاینده محیط زیست از جمله معدن طلای اندریان، اظهار کرد: بحث معدن اندریان را از چند جهت بررسی می کنیم که از جمله آن ها نحوه واگذاری و مسائل زیست محیطی آن است.
 
وی افزود: دستگاه قضایی به طور جدی تخلفات صورت گرفته در معدن طلای اندریان را بررسی می کند و انشاالله در یک الی دو ماه آینده خواهید دید که چه برخوردهایی با متخلفان در بحث معدن طلای اندریان صورت خواهد گرفت.
 
خلیل اللهی ادامه داد: در هر حال منابع این معدن متعلق به کشور است و برای جلوگیری از تخلفات انجام گرفته اقدامات گسترده ای با همراهی نیروی انتظامی انجام گرفته است که در موضوع تخلفات تنها مردم عادی نیستند، بلکه افراد زیادی در تخلفات معدن اندریان دخیل هستند که مورد پیگرد ما قرار گرفته اند.
 
وی گفت: اقدامات بسیار جدی برای برخورد با متخلفان معدن اندریان صورت داده شده است که به زودی نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد و مطمئن باشید ما جلوی تاراج بیت المال در معدن اندریان و آسیب به محیط زیست را خواهیم گرفت.
 
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در ادامه موضوع آلاینده های زیست محیطی را اولویت مهم پیگیری دادگستری استان عنوان کرد و افزود: در بحث صنایع آلاینده محیط زیست از جمله کاوه سودای مراغه و پتروشیمی و پالایشگاه تبریز با جدیت پیگیر موضوع هستیم و نکته حائز اهمیت درباره صنایع آلاینده این است که مدیران این شرکت ها باید بدانند که در بحث مسائل زیست محیطی که جزو مهم حقوق عامه است، ذره ای کوتاه نمی آییم و مدیران این شرکت ها هم حق ندارند که از کارگران به عنوان ابزاری برای اعمال فشار به دستگاه های نظارتی و اجرایی برای فرار از تبعات عدم اجرای ضوابط زیست محیطی استفاده کنند.
 
خلیل اللهی با اشاره به ورود دستگاه‌های مسئول و همکاری محیط زیست برای کاهش آلایندگی پتروشیمی و پالایشگاه تبریز اشاره کرد و افزود: جلسات مشترک در این زمینه هر ماه برگزار می شود و به مرور این آلودگی در حال کاهش است و پتروشیمی و پالایشگاه تبریز در مورد برنامه ریزی برای حل مشکلات زیست محیطی برنامه داده اند و ما به عنوان قوه قضائیه به طور جدی این موضوع را پیگیری می کنیم.
 
وی درباره قصور مسئولان اداره کل حفاظت محیط زیست استان در برخورد با متخلفان زیست محیطی هم گفت: پیگیری ما همه جانبه است و خود ما به طور مستقل موضوع را پیگیری می کنیم.
 
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در پایان در مورد بحران زیستی صنایع شیمیایی کاوه سودا در مراغه نیز گفت: مسائل زیست محیطی شرکت کاوه سودا جزو چهار-پنج کارخانه مشکل دار مورد پیگیری ماست و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان این موضوع را در دستور کار دارند.
 
انتهای پیام/
مانع تاراج بیت المال در معدن طلای اندریان می شویم/ هشدار محمد سهرابی


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  نوید   4 سالها پیش  

تاراج کجا بود. تاراج رو حفاران غیر مجاز انجام میدهند و با برداشت غیر حرفه ای موجب هدر رفتن مواد معدنی می شوند. خرابکاری های انجام شده در بریدن ژئوممبران استخر و شایعه پراکنی ها هم کار همون حفاران غیر مجاز است. از مسولین خواهش میکنم با تصمیم نادرست باعث بیکاری مستقیم هزار نفر و غیر مستقیم چند هزار نفر نشوند. همه دنیا سعی میکنند سرمایه گذار جذب کنند و داریم سرمایه گذار هارو فراری میدیم
پژوهشیار