فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان مطرح کرد:

عزم ارتش برای نشر آثار مجاهدت های هشت سال دفاع مقدس

1399/03/31 - 13:55 - کد خبر: 21997 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 21 حمزه نزاجا از تشکیل مدیریت حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس (حادم) در یگان های عمده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی در نشست هماهنگی گرامیداشت چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی در جمع فرماندهان عمده یگان های آجا مستقر در آذربایجان شرقی اظهار کرد: جنگ در یک شرایط نابرابر و شرایط نامطلوب سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی به ایران تحمیل شد.

وی افزود: این جنگ زمانی به وقوع پیوست که آمادگی اش را نداشتیم، اما همسبتگی ملی باعث شد هشت سال جنگ را طوری مدیریت کنیم که حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن باقی نماند.

ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل با تاکید بر حفظ آثار و ارزش های دوران دفاع مقدس و بازگویی رشادت های ارتش در و سایر نیروهای مسلح، گفت: ما باید در ذکر خاطرات و انتشار آثار دفاع مقدس اقدامات بیشتری می داشتیم و متاسفانه خیلی حرف ها ناگفته در زیر خاک مدفون شدند.

امیر سرتیپ دوم میرزایی به تشکیل مدیریت حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس (حادم) در یگان های عمده ارتش جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: مدیریت حادم در ارتش تشکیل شده و فرماندهان محترم و پرسنل محترم کمک کردند تا چهارچوب حادم در یگان های مختلف ارتش در استان تشکیل شود تا بتوانیم آن چیزی که باید به نسل جوان منتقل کنیم، در چهارچوبی منسجم تر شکل گرفته و مدیریت شود.

وی تاکید کرد: نسل جوان از بسیاری مسائل و واقعیت های روی داده در هشت سال جنگ تحمیلی بی خبر است و این وظیفه ماست که تلاش ها و رشادت های ارتش در هشت سال جنگ تحمیلی را که برای حفظ این مرز بوم شکل گرفت را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینکه جنگ هشت ساله ما یک دفاع مقدس بود، اظهار کرد: جنگ ما به سبب بینش الهی آن با جنگ های قبلی و حتی بعدی متفاوت بود.

سردار سرتیپ دوم عباس قلی زاده گفت: دفاع مقدس درس های بزرگی از بعد نظامی، انسجام ملی، مدافعان مردمی دارد که برگرفته از حماسه عاشوراست که باعث حفظ اقتدار کشور شد تا دشمنان جرات حمله مجدد به کشور ما را نداشته باشند.

وی افزود: تکلیف ما در نشر ارزش های دفاع مقدس مضاعف است، چرا که نتوانسته ایم به خوبی تلاش های ارتش و سپاه را آن طور که باید به نسل جوان منتقل کنیم.

عباس قلی زاده در پایان از تدوین دایره المعارف هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: ما در خدمت هستیم تا عملکرد ارتش قهرمان در دوران دفاع مقدس را به طور مستند در این دایره المعارف گردآوری کنیم.
انتهای پیام/
عزم ارتش برای نشر آثار مجاهدت های هشت سال دفاع مقدس نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار