خبر/

اولین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز برگزار شد

1398/03/19 - 12:12 - کد خبر: 2198 نسخه چاپی

نصر: اولین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با موضوع بررسی چالش های اقتصادی فعالان تولید، صنعت و معدن استان با هدف رونق تولید و با حضور اعضاء هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق تبریز، فعالان صنعتی، معدنی و کارشناسان ادارات استان تشکیل گردید.

به گزارش نصر، مسعود بنابیان رئیس کمیسیون صنعت و معدن و عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز در سخنانی به اهداف اولین نشست کمیسیون که  با حضور  مدیران بنگاه های اقتصادی، صنعتی و کارشناسان حوزه صنعت و معدن در استان تشکیل گردیده  است، گفت: استفاده از نظرات و تجربیات کارشناسان حوزه صنعت و معدن در جهت برنامه ریزی در راستای بهبود وضعیت اعضای کمیسیون ضروری است. وی با تاکید بر لزوم آینده نگری در صنعت و معدن استان و حمایت بیشتر از صنایعی که توجیه پذیری اقتصادی قابل توجهی نسبت به شاخه های دیگر از صنعت دارند را از اهداف این کمیسیون ذکر کرد و افزود: با توجه به تحریم های صورت گرفته علیه کشور و عدم پیش بینی شرایط برای بنگاه های اقتصادی بسیاری از واحدها علاوه بر مشکلاتی از قبیل مسائل ارزی، بانکی، صادرات و واردات، بیمه، مالیات، مشکل نقدینگی، کمبود مواد اولیه و ... با نبود چشم انداز برای آینده واحد صنعتی  مواجه هستند.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز رسالت اتاق های بازرگانی را ارائه مشاوره به قوای سه گانه به عنوان نهادی مشاوره ای دانسته، افزود: با استفاده از نتایج جلسات کمیسیون و ارائه آن به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، یا شورای گفتگوی ملی و حتی طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی می توانیم به حل برخی از موضوعات و مسائل کمک نمائیم. وی بحث آموزش و ارتباط مستمر با دانشگاه ها  را از اولویت های اساسی کمیسیون ذکر نموده واستفاده از دانش و تجربیات اساتید دانشگاه های استان در رشته هایی همچون اقتصاد، مدیریت و... را ضروری خواند.

بنابیان ازهیات مدیره و  اعضاء تشکل های صنعتی و معدنی استان خواست تا با حضور فعال در کمیسیون در حل مسائل  و مشکلات صنعت و معدن استان و نحوه اداره آن مشارکت داشته باشند. وی اظهار امیدواری کرد: این کمیسیون با حضور فعالان اقتصادی استان تاثیر گذاری مثبتی در روند بهبود فضای کسب و کار داشته باشد.







انتهای پیام/

اولین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق تبریز برگزار شد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار