خبر/

حمایت ابتکار از پایان دادن به زباله گردی کودکان

1399/03/27 - 15:28 - کد خبر: 21885 نسخه چاپی

نصر: معاون رئیس جمهوری در توئیتی، ضمن حمایت از تلاش شهردار تهران برای پایان دادن به سوءاستفاده از کودکان توسط پیمانکاران نوشت: شما یار کودکان شهر باشید، ما هم همه در این میدان کنار شما هستیم.

به گزارش نصر، پیروز حناچی شهردار تهران در پست توئیتری خود نوشت: شهرداری تهران بر پایان دادن به سوءاستفاده از کودکان توسط پیمانکاران خود مصمم است. بدون اراده‌ سازمانی، همکاری بین‌بخشی و نظارت و مشارکت مدنی تحقق این هدف ممکن نیست. از مردم تهران می‌خواهم با گزارش تخلفات ما را در این مسیر یاری کنند.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در واکنش نسبت به توییت حناچی و بخشنامه صادره شده در خصوص کودکان کار در توییتی نوشت: ‏از شما و شورای شهر منتخب مردم تهران همین انتظار است. شما یار کودکان شهر باشید، ما هم همه در این میدان کنار شما هستیم.
انتشار این توئیت ها در حالی رخ داده که روز گذشته (دوشنبه) بخشنامه ای در ۶ بند از سوی شهردار تهران خطاب به مسؤولان شهرداری تهران درخصوص ممنوعیت بکارگیری کودکان کار ابلاغ شده است.
‏در بخشی از بخشنامه شهردار تهران با موضوع بخشنامه منع به کارگیری کودک از سوی پیمانکاران شهرداری تهران آمده است: معاونت خدمات شهری و محیط زیست با همکاری مناطق شهرداری موظفند نسبت به اجرای طرح کاهش پسماند اقدام کنند تا زمینه شکل‌گیری زباله‌گردی از میان برود.
همچنین گفته شده: شهرداران مناطق موظفند مطابق نظامنامه‌های فنی و اجرایی، جمع‌آوری پسماند و قراردادهای موجود از طریق نظارت بر عملکرد پیمانکاران پسماند و برخورد با متخلفان از به کارگیری کودکان در این فرایند جلوگیری کنند.
در یکی دیگر از بندهای این بخشنامه هم می خوانیم: با توجه به نقش مشارکتی و نظارتی شهروندان، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات  شهرداری با همکاری سازمان بازرسی موظفند بستر لازم برای اخذ گزارش‌های مردمی از موارد به کارگیری کودکان توسط پیمانکاران شهرداری تهران را فراهم کنند.
بخشنامه شهردار تهران محصول اراده جمعی در شهرداری تهران و آغاز راهی برای پایان دادن به بکارگیری کودکان توسط پیمانکاران بویژه در زباله‌گردی است.
شهرداری تهران از مردم خواسته در برابر تخلف و سوءاستفاده از کودکان ساکت نمانند و از طریق سامانه ۱۳۷ و رسانه‌های اجتماعی گزارش دهند.
انتهای پیام/
حمایت ابتکار از پایان دادن به زباله گردی کودکان خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار