مدیرعامل شرکت یوآیدی اعلام کرد:

راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی طی روزهای آتی در اپلیکیشن آپ رونمایی می شود/ اعلام آمادگی یوآیدی برای حذف مراجعه حضوری به کارگزاری ها

1399/03/26 - 13:34 - کد خبر: 21808 نسخه چاپی

نصر: نصر: مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان یوآیدی اعلام کرد: عملیات پیاده‌سازی احراز هویت دیجیتالی توسط ویدیوی سلفی به پایان رسیده است و در حال نهایی سازی توسط شرکت آسان پرداخت است.

به گزارش نصر، شرکت یوآیدی اوایل خردادماه از دریافت کد بورسی در سجام از طریق گوشی هوشمند خبر داد. با این قابلیتی که این شرکت فراهم کرده، کاربران با ضبط ویدئوی سلفی می‌توانند به صورت غیرحضوری احراز هویت شوند و کدبورسی خود را دریافت کنند.
حال نیما شمساپور، مدیرعامل شرکت یوآیدی در گفت‌وگو با پیوست اعلام کرد که راه اندازی این راهکار مراحل نهایی خود را در اپلیکیشن آپ طی می کند و در روزهای آتی از آن رونمایی خواهد شد.
شمساپور در مورد اینکه آیا این راهکار مورد تایید سجام و شورای عالی بورس است، بیان کرد: « شورای عالی بورس راهکار احراز هویت دیجیتال را به رسمیت شناخته و شرکت سپرده گذاری بعد از انجام تست های گوناگون راهکار یوآیدی را پذیرفت. در واقع این راهکار با راهبری شرکت سپرده گذاری توسط یوآیدی در اپلیکیشن آپ پیاده سازی می شود.»
به گفته مدیرعامل یوآیدی، کاربرانی که در آپ مراحل اولیه ثبت نام سجام را انجام می دهند، در مرحله بعد می‌توانند با گرفتن یک ویدئو سلفی از مراجعه به دفاتر پیشخوان بی نیاز شوند.
او در پاسخ به این سوال که آیا احراز هویت کارگزاری‌ها توسط این راهکار امکان‌پذیر است، گفت: «با توجه به بحران کرونا، شرکت سپرده گذاری مرکزی با همکاری به موقع و بجای خود گرفتن کد بورسی با احراز هویت دیجیتالی را امکان‌پذیر کرد؛ در این مرحله حذف مراجعه حضوری برای کارگزاری‌ها نیاز به تأیید شورای عالی بورس دارد. یوآیدی آماده است که همانطور که زیرساخت لازم برای دریافت کدبورسی را غیر حضوری کرد، در صورت آمادگی رگولاتور فرآیند احراز هویت کارگزاری ها را هم به صورت غیر حضوری انجام دهد.»
شمساپور همچنین بیان کرد: «در راهکار ارائه شده توسط یوآیدی تنها کاری که کاربر باید انجام دهد، این است که از امضای خود عکس و یک ویدیو پنج ثانیه هم از خودش بگیرد. در پشت این سامانه، ما عکس را از ثبت احوال می‌گیریم و با عکس کاربر مقایسه می‌کنیم. در واقع فرآیندی که در پیشخوان دولت طی می‌شود، ما به وسیله هوش مصنوعی به ساده‌ترین شکل انجام می‌دهیم.»
انتهای پیام/
راهکار احراز هویت دیجیتال یوآیدی طی روزهای آتی در اپلیکیشن آپ رونمایی می شود/ اعلام آمادگی یوآیدی برای حذف مراجعه حضوری به کارگزاری ها نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار