کليات مطالعات طرح جامع 12 فرودگاه کشور تصويب شد/ برنامه ريزي براي بازنگري طرح جامع فرودگاه هاي بزرگ کشور در سال جاري

1399/03/26 - 13:06 - کد خبر: 21805 نسخه چاپی

نصر: در بحبوحه بحران کرونا و با وجود فشردگي امور پيشگيري و مبارزه با شيوع اين ويروس در مجموعه شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، جلسه هاي نهايي تصويب کليات طرح جامع فرودگاه ها برگزار و براي 12 فرودگاه تصويب شد.

به گزارش نصر، فرشید گلیج، مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در گفت و گو با خبرنگار عنوان کرد: طرح جامع فرودگاه ها یک الزام و سند بالادستی است و مطابق ماده پنج ICAR114/1 (آیین نامه احداث، توسعه، بهره برداری و مدیریت فرودگاه های غیرنظامی)، سندی دربرگیرنده نیازها و الزامات موجود و پیش بینی نیازهای آتی ساخت و بهره برداری از فرودگاه بر اساس مطالعات اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی است.
گلیج افزود: مطالعات طرح جامع فرودگاه به عنوان سند بالادستی توسعه هر فرودگاه در تعامل با طرح جامع شهری و روستایی در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با سه سناریوی پایه، بدبینانه و خوشبینانه توسط مشاوران ذیصلاح انجام می شود.
وی با بیان اینکه به تازگی دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با حمایت مستقیم مدیرعامل شرکت و با توجه به تکالیف استانداردی و مقررات به پیگیری نهایی شدن مطالعات طرح جامع 16 فرودگاه کشور اقدام کرده، گفت: قرارداد بیشتر این طرح ها سال 97 منعقد شده و در 18 ماه اخیر مطالعات نهایی آنها انجام شده است.
مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل ادامه داد: 12 جلسه نهایی تصویب کلیات طرح جامع فرودگاه ها از 20 اردیبهشت تا 21 خرداد 99  برگزار شد و کلیات طرح 12 فرودگاه (اهواز، اراک، بجنورد، لامرد، رامسر، نوشهر، ایرانشهر، زابل، بم، خوی، پارس آباد و بندرلنگه) با اعمال اصلاحات جزیی به تایید نهایی رسید که پس از طی فرایند مطابق با مفاد قرارداد به زودی ابلاغ می شود.
وی گفت: کلیات طرح جامع چهار فرودگاه دیگر شامل رفسنجان، سیرجان، سبزوار و طبس نیز به زودی به تایید نهایی خواهد رسید.
گلیج افزود: با توجه به پیچیدگی و احتمال تداخل طرح های جامع فرودگاه های اهواز، رامسر و نوشهر با طرح های جامع شهری و برای هماهنگی با مسوولان استان و شهرستان برای تصمیم گیری کلان استان، تا پایان ماه جاری در جلسه ای با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل و معاونان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و استاندار خوزستان و فرمانداران و شهرداران رامسر، نوشهر و چالوس مطالعات طرح جامع فرودگاه های اهواز، رامسر و نوشهر تشریح شود.
مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل با اشاره به تصویب مطالعات طرح جامع بیشتر فرودگاه های کشور و ضرورت بازنگری طرح های جامع فرودگاه ها گفت: یکی از برنامه های اصلی این اداره کل در سال جاری بازنگری طرح جامع فرودگاه های مهرآباد، مشهد، اصفهان و شیراز با همکاری مشاوران داخل و خارج شرکت است.
انتهای پیام/
کليات مطالعات طرح جامع 12 فرودگاه کشور تصويب شد/ برنامه ريزي براي بازنگري طرح جامع فرودگاه هاي بزرگ کشور در سال جاري خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار