معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز؛

مدیریت پسماندهای عفونی برعهده شهرداری نیست

1399/03/26 - 13:44 - کد خبر: 21802 نسخه چاپی

نصر: معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: براساس قانون مديريت پسماندها، مدیریت اجرایی کلیه پسماندهای عفونی به عهده تولید کننده ی اینگونه پسماندها بوده و بعد از عادی سازی بایستی تحت ضوابطی تحویل شهرداری شود؛ نظارت بر این روند نیز برعهده دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

به گزارش نصر، "علی صفری" پیرو خبر رهاسازی  زباله های عفونی در خیابان چایکنار مقابل آزمایشگاه تشخیص بیماری های ریوی و سل تبریز به خبرنگار نصر گفت: ابتدا از حساسیت این رسانه نسبت به مسائل زیست محیطی تشکر می کنم و لازم به تشریح برخی مسائل در راستای تنویر افکار عمومی نسبت به مدیریت پسماند های عفونی هستم.
وی با بیان اینکه مدیریت پسماندهای عفونی برعهده تولید کننده می باشد، افزود: با توجه به تفكيك و تعيين وظايف دستگاه ها، نظارت بر روند مديريت پسماندهاي مراكز درماني و توليد كننده پسماندهاي پزشكي، بعهده دانشگاه علوم پزشكي مي باشد، اما در جهت بهبود مستمر وضعيت موجود و ضرورت تلاش تمامي نهادها و ارگان ها در جهت كاهش حداكثري مخاطرات زيست محيطي و نیز بر اساس دستور مقام محترم قضايي و تشكيل تيم كارشناسي، بازديدهاي ادواري از اين مراكز صورت گرفته و تخطي يا سهل انگاري احتمالي از ضوابط مرتبط نيز پيگيري مي شود.
صفری تاکید کرد: همچنين بر اساس ماده ١٣ همان قانون، مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با سایر پسماندها و تخلیه و پخش آن ها در محیط و یا فروش، استفاده و بازیافت این نوع پسماندها ممنوع است.
معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز اظهار کرد: هرچند تلاش جمعي براي كاستن فاصله با ايده آل ها كماكان بين تمامي دستگاه ها با اهتمام ويژه اي تداوم داشته و مورد تاكيد است، اما با تامل اندك در روند مديريت پسماندهاي پزشكي در سنوات اخير، تغييرات، اصلاح و بهبود محسوس كاملا مشهود بوده و موارد جزئي نيز از ديد مسئولين امر پنهان نخواهد بود.
صفری تصریح کرد: در همين راستا عوامل و كارشناسان سازمان مديريت پسماند شهرداري تبريز نيز به محض اطلاع از مورد خبري آژانس خبري تحليلي نصر نيوز در آن، به محل ( آزمايشگاه مركز بيماري هاي ريوي و سل واقع در چايكنار) مراجعه و نسبت به پاكسازي محل و بازديد محيطي از روند دفع پسماندهاي پزشكي آن مركز اقدام و تذكرات لازم را صادر و ضمن توجيه عوامل و مسئولين آزمايشگاه، اقدامات قانوني لازم صورت پذيرفت.
وی در پایان گف: شايان ذكر است بر اساس گزارش مسئولين آزمايشگاه پسماندهاي تخليه شده در معبر عمومي و باكس زباله از نوع عفوني نبوده است.
انتهای پیام/
مدیریت پسماندهای عفونی برعهده شهرداری نیست سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار