مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز عنوان کرد:

مصرف 10 هزار برق غیرمجاز در تبریز/ ۱۴۵ میلیارد تومان معوقه شرکت نیروی برق تبریز/ لزوم مدیریت مصرف برق در ایام تابستان توسط مردم

1399/03/26 - 13:44 - کد خبر: 21801 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل برق توزیع نیروی تبریز گفت: بحث مدیریت مصرف باید در فرهنگ اقشار مختلف جامعه رسوخ کند تا از هدر رفت سرمایه‌ی ملی جلوگیری شود.

به گزارش نصر، "عادل کاظمی"، دیروز در نشست خبری با خبرنگاران به موضوع مدیریت مصرف و آگاه سازی آحاد مردم برای صرفه جویی در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: امسال سهمیه‌ ی پیک زایی شرکت توزیع نیروی برق تبریز ۱۰۷ مگاوات است و از مردم میخواهیم تا نسبت به مدیریت مصرف برق در ایام پیک مصرف با ما همکاری کنند.
وی با اشاره به در پیش بودن تابستان گرم و لزوم کاهش پیک برق مصرفی گفت: پیش فرض وزارت نیرو ادامه خدمت رسانی و عدم قطع برق در تابستان مگر در شرایط اضطراری است که امیدواریم امسال هم همانند سال گذشته شاهد قطعی برق نباشیم
وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ تعداد مشترک و بار مصرفی بالاترین میزان مصرف و مشترک را در شرکت توزیع برق دارد.
کاظمی ادامه داد:  تعداد مشترکین شهری و روستایی شرکت برق تبریز حدود یک میلیون و ۱۳ هزار بوده که سه شهرستان و ۹ شهر را شامل می‌ شود و همچنین تعداد روستاهای برق دار تحت پوشش این شرکت نیز ۱۴۶ مورد است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: ۴۳ درصد از برق تولید شده ‌ی شرکت توزیع برق استان در بخش خانگی، ۲۹ درصد در صنعت، ۹ درصد عمومی و شش درصد نیز در حوزه کشاورزی صرف شده است.
وی طول شبکه توزیع این شرکت را ۹ هزار و ۴۴۴ کیلومتر دانسته و گفت: شهرک ‌های صنعتی مهم و حساس استان زیر مجموعه این شرکت بوده و حدود ۲۹ درصد مصرف مشترکین مربوط به بخش صنعت و معدن می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۸۰ میلیارد تومان پروژه‌ ی زیرسازی در حوزه ی توزیع برق انجام شد که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از پروژه‌ ها به اتمام رسیده است، افزود: در حال حاضر پروژه‌ هایی به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان در دست اجرا داریم که ۲۳ میلیارد تومان پروژه آن در حال اتمام است.
کاظمی افزود: در حال حاضر، تعداد پروژه‌ های شرکت توزیع برق برابر با ۱۲۶۰ پروژه است که تا پایان سال به سه هزار پروژه خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ادامه داد: البته با نزدیک شدن به پایان سال، تعداد پروژه‌ های تعریف شده افزایش یافته که پیش بینی می‌ شود به دو برابر تعداد موجود برسد.
وی با اشاره به برخی پروژه ‌های این شرکت برای اصلاح خطوط توزیع برق به خصوص در بازار تبریز گفت: قبل از حریق بازار سرای دو در، شرکت توزیع برق، تلاش ‌هایی برای بازسازی خطوط این مسیر انجام داد که امسال نیز یکسری اصلاحات در نظر داریم و به خصوص شاهد اصلاح سیم کشی در سرای دو درب خواهیم بود تا تامین برق واحدهای سرای دو درب به صورت استاندارد انجام گیرد.
وی عنوان کرد: اکنون حدود چهار هزار و 600 مشترک دارای کنتور هوشمند برق هستند؛ حدود سه هزار چراغ کم مصرف ال ای دی در خیابان‌ های تبریز نصب شده و همچنین حدود یک هزار چراغ کم ‌مصرف نیز اخیرا خریداری شده و آماده‌ ی نصب است.
کاظمی به افزایش تعرفه ‌های برق اشاره کرد و گفت: همچون سال گذشته، افزایش ثابت هفت درصدی تعرفه‌ ها را شاهد بودیم که این افزایش از اول اردیبهشت ابلاغ شده است. از سوی دیگر یک مازاد دریافت نیز تنها برای افرادی که الگوی مصرف را رعایت نمی ‌کنند وجود دارد که شامل تعداد کمی از مشترکین می ‌شود.
مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز به طبقه ‌بندی برق‌ های غیرمجاز اشاره کرد، گفت: ۱۰ هزار استفاده غیرمجاز مشهود و غیرمشهود وجود دارد که سالانه آن ها شناسایی شده و برخی جمع‌ آوری و تعویض می‌ شود.
 کاظمی به روشنایی تیرهای چراغ در روز اشاره کرد و گفت: خوشحالم که این موضوع که اغلب مورد سوال مردم است، و این نشان از حساسیت مردم نسبت به هدر رفت انرژی را نشنان می دهد. گاها برخی از همکاران تعمیرگاه شبکه را تحریک می ‌کنند تا لامپ ‌های روشن و خراب را شناسایی کنند. مردم میتوانند در صورت مشاهده چراغ روشن در خیابان و اتوبان ‌ها با شماره  ۱۲۱ تماس گرفته و اطلاع دهند.
وی شدت مصرف برق ایران با جهان را مقایسه کرد و گفت: متاسفانه شدت مصرف و پرت انرژی در ایران زیاد است این در حالی است که کل جهانهمین انرژی را با مدیریت روز مصرف می کنند.


 
وی  با بیان بر اینکه ۷۷ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی ایران است، گفت: اگر مصارف را منطقی نکرده و پایبند به اصول مصرفی نباشیم، قطعا با نرخ دلار فعلی یک رقم سرسام ‌آور برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی روی مدار باید هزینه کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز یادآور شد: با شیوع موضوع کرونا، وزیر نیرو همسو با سایر وزارتخانه دستور داد تا افرادی که در پرداخت برق مصرفی مشکلی دارند می ‌توانند تا اردیبهشت با تاخیر پرداخت کنند و این به منزله بخشودگی نبود که در میان اذهان عمومی برعکس تلقی شده بود.
کاظمی به دلیل قطع برق برخی مشترکان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق تبریز، ۱۴۵ میلیارد تومان معوقه دارد در این معوقات سهم خانگی، صنعت و غیره مشخص شده است. متاسفانه بیشترین معوقه در شمالغرب کشور، تنها مختص شهر تبریز است. این در حالی است که برخی مشترکان بی ‌انصافی می ‌کنند زیرا اکثرا آن ها از ابتدای سال ۹۸ هیچ پرداختی نداشتند و چندین دوره پرداخت برق مصرفی نکرده‌ اند و اگر قطعی هم پیش می ‌آید، به پای کرونا می ‌نویسند و عموم را تحریک می ‌کنند.
مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز در رابطه با آخرین وضعیت تیرهای برق و حادثه ‌ساز توضیح داد: اخیرا با شهرداری تبریز تفاهم ‌نامه امضا کردیم که در قالب این تفاهمنامه تعیین تکلیف خواهند شد ولی عقب‌ نشینی شبکه به شکلی نیست که عمدتا در خط مستقیم احداث می‌ شود زیرا گاها در یک کوچه ۳۰ خانه عقب‌نشینی کرده و ۷۰ خانه عقب‌نشینی نکرده‌اند و این برای ما محدودیت فضایی ایجاد می‌ کند؛ همچنین در محیط‌هایی که محدودیت اجرایی نباشد، اعلام آمادگی کرده ‌ایم که شبکه‌ ها ساماندهی شود.


 
کاظمی  به تامین برق سکونتگاه های غیررسمی در تبریز و حومه شهر اشاره کرد و گفت: از سال ۹۶ مجلس شورای اسلامی قانونی برای انشعابات غیرفاتونی به تصویب رساند و حتی در حوزه شرکت توزیع برق، ۱۳ هزار متقاضی وجود داشت که تامین برق برای سکونتگاه‌های غیررسمی هشت هزار انشعاب در قالب این قانون داده است.
وی در پایان تصریح کرد: البته انشعابات این سکونتگاه ها غیردائم است و امکان جمع ‌آوری دارد و حتی اعطای انشعابات سازوکار لازم خود را دارد که با استعلام این انشعابات داده می ‌شود. پیشگیری از استفاده غیرمجاز از جمله اهداف قانون‌ گذار می ‌باشد که با مهلت اجرا داده می ‌شود.
انتهای پیام/
مصرف 10 هزار برق غیرمجاز در تبریز/ ۱۴۵ میلیارد تومان معوقه شرکت نیروی برق تبریز/ لزوم مدیریت مصرف برق در ایام تابستان توسط مردم سحر مغفرت


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار