باشگاه‌های ورزشی زنجان در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب خواهند شد

1399/03/26 - 11:32 - کد خبر: 21793 نسخه چاپی

نصر: معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: آن دسته از باشگاه‌های ورزشی که پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگیرند پلمب خواهند شد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، محمدعلی حمزه پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: نظارت بر باشگاه های ورزشی این استان از سوی این اداره کل بسیار جدی و دقیق است و باشگاهدارانی که موارد بهداشتی را جدی نگیرند از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد.
وی اظهار داشت: بیماری ویروس کرونا، شوخی بردار نیست و کوچکترین اهمال‌ در رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند عواقب ناخوشایند و ناگواری را در پی داشته باشد.
حمزه پور، تصریح کرد: از زمان بازگشایی باشگاه های ورزشی این استان (طی ۲۰ روز اخیر) ۱۱۹ مورد بازدید از این مکان‌های ورزشی توسط بازرسان و ناظرین صورت گرفته و به ۲۴ باشگاه ورزشی در خصوص رعایت نکردن دقیق و جدی موارد بهداشتی، تذکر لازم داده شده است که در صورت تکرار نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان سیر صعودی بگیرد در این صورت ممکن است بار دیگر از فعالیت باشگاه های ورزشی جلوگیری به عمل آید.
حمزه پور، اظهار داشت: متاسفانه،این روزها مردم بیماری ویروس کرونا را تمام شده می پندارند درحالیکه این ویروس منحوس در کمین همه افراد است و هنوز به پایان نرسیده است.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: رعایت فاصله‌گذاری در باشگاه های ورزشی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا امری بس مهم و لازم است و کوچکترین بی توجهی در این خصوص می تواند اثرات نامطلوبی و حتی جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
حمزه‌پور افزود: از آن دسته از ورزشکارانی که احتمال می‌دهند به ویروس کرونا مبتلا هستند درخواست می‌شود برای حفظ سلامت سایر ورزشکاران از حضور در باشگاه های ورزشی به جد خودداری کنند چراکه این بیماری ورزشکار و غیر ورزشکار نمی‌شناسد.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر تعداد ورزشکاران مراجعه کننده به باشگاه های ورزشی این استان به خاطر شیوع ویروس کرونا به یک چهارم نفرات رسیده است، اظهار داشت: به عنوان معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان زنجان، طی ۱۰ روز اخیر به صورت سرزده از چند باشگاه ورزشی فعال در سطح این استان بازدید کردم و به باشگاهدارانی که دقت لازم را در رعایت موارد بهداشتی نداشتند تذکرات لازم را دادم. 
حمزه پور، تصریح کرد: تاکنون از ورزشکاران ملی پوش و مطرح این استان به بیماری ویروس کرونا مبتلا نشده اند اما چند تن از سایر ورزشکاران زنجان به این بیماری مبتلا شده اند که البته محل ابتلا آنان، محیط باشگاهی نبوده است.
وی یادآور شد: به علت ترس از ابتلا به بیماری ویروس کرونا، فعالیت در باشگاه ها و اماکن ورزشی دولتی و خصوصی زنجان، قریب سه ماه به حالت تعلیق درآمد اما از ابتدا خرداد ماه جاری، آغاز فعالیت‌های ورزشی رشته‌های انفرادی و کم برخورد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مجاز اعلام شد.
حمزه پور با بیان اینکه از پنجم اسفند ماه ۹۸ تا سوم خرداد ماه ۹۹، تعداد ۱۴ باشگاه ورزشی این استان که به صورت غیر مجاز فعالیت داشتند پلمب شدند و تعدادی از آنها نیز اخطاریه و تذکر دریافت کردند.
وی با اشاره اینکه باشگاه‌های ورزشی متعلق به بخش خصوصی بیشترین آسیب و زیان را به لحاظ تعطیلی در طی سه ماه اخیر، متحمل شدند اما تا عادی شدن شرایط چاره‌ای جز بستن درب باشگاه‌ها نبود اظهار داشت: از پنجم اسفند ماه پارسال برابر با مصوبه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل و دستورالعمل ابلاغی، هرگونه فعالیت ورزشی گروهی و تجمعی و برگزاری رقابت‌ها در این استان تا فروکش کردن این بیماری منحوس لغو شد.
در زمان حاضر استان زنجان از وجود ۳۶۱ باشگاه ورزشی خصوصی، ۲۷۰ مکان ورزشی سرپوشیده و روباز متعلق به این اداره کل، ۱۴۸ خانه ورزش روستایی و ۱۳۳ مکان ورزشی متعلق به سایر ادارات و ارگان‌ها، بهره مند است.   
انتهای پیام/
باشگاه‌های ورزشی زنجان در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب خواهند شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار