خبر/

طراحی و ساخت سیستم خودکار ضدعفونی اتوبوس در شرکت واحد تبریز

1399/03/26 - 11:27 - کد خبر: 21789 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: با تلاش عوامل حوزه فنی این شرکت، برای اولین بار سیستم خودکار و اتوماتیک ضدعفونی اتوبوس ساخته شد.

به گزارش نصر، ایمان غنی زاده، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این فناوری جدید با راه اندازی سیستم خودکار، اتوبوس در مدت ۵ ثانیه به طور کامل ضدعفونی می شود و نیازی به ضدعفونی کردن دستی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم این سیستم، ضدعفونی رکاب اتوبوس است، اظهار داشت: این کار می تواند از ورود هر نوع آلودگی به داخل اتوبوس هنگام سوار شدن مسافران در هر ایستگاه جلوگیری کند بنابراین اتوبوس در هر لحظه ضدعفونی می شود.
غنی زاده، هزینه تجهیز هر اتوبوس به این سیستم را حدود یک میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با تامین اعتبار مورد نیاز می توان ناوگان اتوبوسرانی تبریز را به این سیستم مکانیزه و خودکار ضدعفونی تجهیز کرد.


 
شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با داشتن بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۸۰۰ هزار نفر از شهروندان را جا به جا می کرد.
با توجه به وجود مشکلات مربوط به تامین اتوبوس و فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری تبریز، میانگین اتوبوس های فعال در این کلانشهر به ۵۵۰ دستگاه در روز کاهش پیدا کرده است.
به دلیل نبود حمایت در نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه هم اکنون بیش از ۱۶۰ دستگاه اتوبوس با عمر بالای ۱۲ سال در سطح شهر تردد می کنند، در حالی که طبق آخرین استانداردها، میانگین عمر ناوگان نباید بیش از ۱۰ سال باشد.
انتهای پیام/
طراحی و ساخت سیستم خودکار ضدعفونی اتوبوس در شرکت واحد تبریز نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار