وزیر انرژی سعودی خبر داد؛

دو نفتکش عربستان در بندر الفجیره هدف قرار گرفته است

1398/03/19 - 09:45 - کد خبر: 2178 نسخه چاپی

نصر: «خالد الفالح » وزیر انرژی ، صنعت و معدن عربستان اعلام کرد که 2 نفتکش این کشور در عملیات خرابکارانه بندر الفجیره امارات هدف قرار گرفته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، الفالح در سخنانی که رسانه های سعودی منتشر کردند ، اضافه کرد که حمله به این نفتکش ها خسارت جانی نداشته است و موجب نشت نفت به داخل دریا نشده است .
وزیر انرژی عربستان گفت: صبح روز یکشنبه دو نفتکش ما که در حال عبور از آب های امارات بودند در نزدیک بندر الفجیره هدف قرار گرفتند.

به گفته وی یکی از این نفتکش ها قصد بارگیری از بندر «راس تنوره» را داشت تا محموله نفتی خود را در بنادر آمریکایی تخلیه کند.

الفالح با محکوم کردن این حمله تصریح کرد: این دست عملیات های خرابکارانه، امنیت و آزادی کشتیرانی در آب های بین المللی را به خطر می اندازد و خریداران نفت و مصرف کنندگان آن را با چالش های جدی مواجه می کند.
وی در پایان تاکید کرد که مسوولیت حفظ امنیت آبراهه های بین المللی و امنیت نفتکش ها بر عهده جامعه بین الملل است چرا که پیامدهای آن بازار انرژی جهانی را تهدید می کند.
دیروز (یکشنبه ) خبرگزاری ها از انفجار دستکم 7 نفتکش در بندر الفجیره امارات خبر دادند . دولت امارات اگر چه ابتدا این خبر را تکذیب کرد اما ساعاتی بعد وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که 4 فروند نفتکش این کشور در معرض اقدام خرابکارانه قرار گرفته است.

وزارت خارجه امارات افزود: این حادثه صبح یکشنبه در سواحل شرقی امارات در نزدیک امارت فجیره رخ داد.

انتهای پیام/

دو نفتکش عربستان در بندر الفجیره هدف قرار گرفته است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار