محدوده طرح زوج و فرد در تبریز گسترش می‌یابد

1399/03/25 - 17:06 - کد خبر: 21758 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: درصدد گسترش محدوده طرح زوج و فرد تا خیابان هفده شهریور هستیم تا آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر کاهش یابد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، صغر آدی‌بیگ صبح روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تبریز افزود: ساعت زوج و فرد ما طوری است که مردم به کار خود می رسند ولی با افزایش محدوده طرح، شاهد کاهش خودرو در هسته مرکزی شهر خواهیم بود تا اصناف و شهروندان و مهمانانی که برای بازدید تبریز می آیند، راحتی و ایمنی شهر را حس کنند.
وی آینده نگری را سرلوحه فعالیت سازمان ترافیک عنوان و خاطرنشان کرد: آینده‌نگری و نگاه به آینده ترافیکی شهر اولویت ما در سازمان بوده به طوری که از هم اکنون در حال بررسی تاثیرات آزاد راه تبریز-سهند به ترافیک درون شهری هستیم تا مشکلات احتمالی را رفع کنیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، آموزش فرهنگ ترافیکی در مدارس و برخی مراکز را دیگر اولویت سازمان دانست و افزود: در بحث آموزش فرهنگ ترافیکی و آموزش نونهالان، در مدارس و گروه‌های هدف در آموزشگاه‌های رانندگی و دیگر مراکز قدم بر می‌داریم و هدف دوم ما بحث هوشمندسازی شهر است.
وی خاطرنشان کرد: ۴۰ دوربین پلاک‌خوان در سطح شهر نصب کردیم، که با راه اندازی این دوربینها جهش ۸۰ درصدی در سیستم نظارتی ترافیک تبریز اتفاق می‌افتد.
آدی بیگ تأکید کرد: آموزش فرهنگ ترافیکی برای ما مهم بوده و تا زمانی که فرهنگ ترافیک شهری نهادینه نشده است، هر چقدر تجهیزات ترافیکی در شهر ارائه دهیم، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت، مگر اینکه مردم به عنوان ترافیک‌یار همراه ما باشند.
وی ادامه داد: در بحث پارک خودروها هدف ما هدایت شهروندان به سیستم از طریق اپلیکیشن است که ارتباط پولی بین مردم و پارکبان حذف شده است و حتی بدون حضور پارکبان، شهروندان می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن کار خود را انجام دهند.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، در خصوص پارک‌های حاشیه‌ای نیز گفت: در خصوص پارک حاشیه‌ای به عنوان مجری این قرارداد، سعی می‌کنیم بند بند این قرارداد را اجرا کنیم و حقوق و رضایت شهروندی برای ما مهم است.
وی ادامه داد: نیم ساعت اول در این طرح رایگان است و بر اساس تعرفه شورای شهر، مردم اقدام به پرداخت الکترونیکی می‌کنند و رابطه پولی حذف شده است.
آدی‌بیگ، بودجه سازمان ترافیک شهرداری را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: ۸۰ درصد بودجه سازمان جاری بوده و تنها ۲۰ درصد آن عمرانی است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: تنها منبع درآمد سازمان ترافیک، مربوط به پارک خودروها در معابر است.
انتهای پیام/
محدوده طرح زوج و فرد در تبریز گسترش می‌یابد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار