شهردار منطقه سه تبریز،

تقاطع غیرهمسطح چهارراه ارتش تبریز با ۳۸ میلیارد تومان اجرا می‌شود

1399/03/25 - 16:04 - کد خبر: 21754 نسخه چاپی

نصر: شهردار منطقه سه تبریز گفت: تقاطع غیرهمسطح چهارراه ارتش با پیش‌بینی بیش از ۳۸ میلیارد تومان اجرا می شود و پیمانکار اجرای آن مشخص و کارگاه اجرای عملیات نیز تجهیز شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، داوود طالب نژاد، روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: با اتمام این پروژه از بار ترافیکی این محدوده به اندازه قابل توجهی کاسته می شود و چند اصله درخت موجود در این محدوده به خاطر اجرای پروژه و در مسیر بودن آن، به پارک جنگلی یادگار امام انتقال خواهند یافت تا آسیبی از بابت اجرای این طرح نبینند.
وی با اشاره به از آغاز احداث بزرگترین پارک درون شهری کلانشهر تبریز در سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۳، اظهار داشت: عملیات احداث این پارک در وسعت حدود ۱۰ هکتار در ضلع شمال شرقی چهارراه ارتش و در محل پادگان‌های شماره ۱ و ۲ ارتش آغاز شده و به زودی اجرای عملیات های مختلف عمرانی آن نیز آغاز می شود.
شهردار منطقه ۳ تبریز با بیان اینکه این پارک به خاطر طراحی و کاربری‌های خاص داخل آن، پتانسیل بالایی را به فضای سبز منطقه اضافه می کند، اظهار داشت: احداث پارک محله‌ای دیگری نیز در محل قطعات تفکیکی نیروی انتظامی در خیابان صائب شروع شده که در زمان کنونی عملیات‌های آماده سازی، جدول گذاری و خاکبرداری آن در حال اجراست.
طالب نژاد، ادامه داد: شعار سال ۹۹ شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز، توسعه فضای سبز بوده و شهرداری منطقه ۳ نیز در راستای عمل به این سیاست کلی، امسال برای توسعه فضای سبز در نقاط متعدد سطح حوزه برنامه ریزی و شروع به کار کرده است.
وی یادآوری کرد: احداث پارکی در وسعت ۶ هکتار برای استفاده شهروندان حوزه شهید تجلایی و خیابان شهید منتظری منتهی به اتوبان شهید کسایی به زودی شروع می شود و این پارک تاثیر بالایی در افزایش سرانه فضای سبز منطقه داشته و فضای سبز مناسبی را برای استفاده شهروندان فراهم می کند.
شهردار منطقه ۳ تبریز، با بیان اینکه پنج هکتار زمین نیز به فضای سبز منطقه در کمربندی میانی، بلوار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اضافه می شود، گفت: هم اکنون روند اداری آن حل شده و با اتمام توافقات، احداث آن نیز توسط شهرداری منطقه آغاز می‌شود.
طالب نژاد، افزود: از سال گذشته شهرداری منطقه برای تثبیت ترانشه‌های حاشیه اتوبان اقدام به اجرای دیوار سنگی حائل کرده و همچنین گلدان‌های بتنی ساخته شده توسط شرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان در چندین نقطه از حاشیه اتوبان شهید کسایی به خصوص اطراف ترمینال مرکزی تبریز برای گلکاری ها، جاگذاری شده و شهرداری مناطق ۲و ۵ و۷ نیز در توسعه فضای سبز حاشیه اتوبان شهید کسایی فعال هستند.
وی احداث پارک محله‌ای را از اولویت‌های این منطقه در سال جدید عنوان کرد و اظهار داشت: کاربری قطعه زمین اختصاص یافته به احداث پارک ۱۵ خرداد در شهرک سفیر امید نیز مسکونی بوده و این شهرداری برای فراهم ساختن دسترسی راحت و روان شهروندان این ناحیه به فضای سبز، این قطعه زمین را بجای درآمدزایی برای خود به احداث پارک اختصاص داده است.
شهردار منطقه ۳ تبریز با اشاره به آسفالت ریزی ۱۰ هزار تن از آغاز سال تا کنون در سطح این منطقه گفت: شهرداری منطقه به طور جدی در بحث لکه‌گیری، آسفالت ریزی نقاط حفاری شده ادارات خدمات رسان و آسفالت ریزی های اساسی کوی، معابر و خیابان‌های سطح حوزه فعال است.
طالب نژاد، ادامه داد: هم اکنون گروه های آسفالت منطقه در خیابان آزادی در حدفاصل تقاطع خیابان شهید منتظری تا تقاطع خیابان حافظ (مقابل بیمارستان سینا) و بالعکس مشغول به کار بوده همچنین در خیابان طالقانی از مقابل هنرستان طالقانی به سمت آخر خیابان طالقانی نیز با ۲ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت به صورت اساسی آسفالت ریزی شد.
کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.
انتهای پیام/
تقاطع غیرهمسطح چهارراه ارتش تبریز با ۳۸ میلیارد تومان اجرا می‌شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار